Overslaan en naar de inhoud gaan

Rails verdwijnt in huidige vorm

Het reizigerstijdschrift Rails van de Nederlandse Spoorwegen zal in de huidige vorm verdwijnen. Eind deze maand verschijnt de laatste…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deze editie wordt in honderdduizendvoud voor het eerst in 57 jaar niet in de trein, maar via de de kiosken, op 120 stations, gratis verspreid. Dat meldt NRC Handelsblad.

related partner content for mobile comes here

, het oudste relatiemagazines van Nederland, was vanaf de jaren negentig een speelplaats voor jonge fotografen en vormgevers. Het verscheen voor het eerst in 1955 onder de titel Tussen de Rails. 'Eigenlijk werd het min of meer per ongeluk een hip blad voor de avant-garde', zegt Bonita van Lier, bladmanager NS. 'Maar daardoor bediende het ook een te kleine doelgroep.'

Uit lezersonderzoek bleek volgens bladmanager Van Lier dat een brede lezersgroep zich niet herkent in de huidige Rails. ´Ouderen vinden het bijvoorbeeld vervelend dat in de modereportages de kleding nauwelijks in beeld komt. Als we door te veel artisticiteit een grote groep reizigers van ons vervreemden dan slaan we de plank mis´, zegt de bladmanager. Het nieuwe tijdschrift moet ´een prettig magazine worden waarin iedereen zich herkent. Iets in de trant van Holland Herald, het relatiemagazine van de KLM.´

NS wil de merknaam Rails behouden en denkt na over een nieuwe formule. Binnenkort presenteren verschillende uitgeverijen een nulnummer. Rails wordt (nu nog) gemaakt door uitgeverij Readershouse Brand Media.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in