Overslaan en naar de inhoud gaan

Aegon stopt als hoofdsponsor van Ajax

In de zomer van 2014 stopt Aegon als hoofdsponsor van Ajax.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat maakten beide partijen maandag bekend. Aegon blijft na de zomer van 2014 nog twee jaar als partner aan Ajax verbonden.
Aegon betaalt sinds 2008 jaarlijks tussen de 10 en 12 miljoen euro aan Ajax, volgens een zevenjarig contract waarin de optie was opgenomen tot beëindiging na vijf jaar.
Afgesproken is nu dat Aegon nog een zesde seizoen als shirtsponsor aan Ajax verbonden blijft. Daarna blijft Aegon nog ten minste twee jaar sponsorpartner van Ajax, met een optie voor nog twee seizoenen.

related partner content for mobile comes here

In een interview in Adformatie van komende vrijdag zegt bestuursvoorzitter Marco Keim over het sponsoren van Ajax: ‘Per vandaag, als je mij vraagt, zou ik ervoor kiezen om Ajax te sponsoren, dan is het antwoord nee. Zou je niet veel meer maatschappelijk verantwoord willen doen? Ja. Is Ajax een verkeerd product om te sponsoren? Als je objectief kijkt: we hebben 25 jaar het schaatsen gesponsord en binnen één jaar hadden we net zo veel brand awareness rondom onze sponsoring van Ajax, als na 25 jaar schaatsen. Ajax is nog steeds een fantastisch merk, maar in de fase waarin wij zitten en ook met het sentiment rondom financials, zullen wij maatschappelijk relevantere activiteiten moeten ontwikkelen dan het sponsoren van een voetbalclub.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in