Overslaan en naar de inhoud gaan

TMG ziet winst fors dalen

Telegraaf Media Groep (TMG) heeft de nettowinst in het derde kwartaal met 70% zien dalen. De advertentiemarkt staat zwaar onder druk.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

TMG zag de opbrengsten uit oplagen in het derde kwartaal stijgen naar 77,1 miljoen (72,6 in 2011), maar de opbrengsten uit advertenties daalden van 54,7 miljoen naar 48 miljoen.

related partner content for mobile comes here

De daling van het nettoresultaat ten opzichte van 2011 is hoofdzakelijk het gevolg van een lager resultaat uit ProSiebenSat.1 Media AG (in 2011 werd een boekwinst behaald op de verkoop van activiteiten in Nederland en België).

Herman van Campenhout, CEO van TMG zegt over de resultaten: 'De crossmediale strategie begint resultaat op te leveren. Het is helder dat wij desondanks nog steeds last hebben van de ongekende crisis op de printadvertentiemarkt, die groter is dan wij vorig jaar verwachtten. Dat zal ook niet snel veranderen, print is immers onze grootste activiteit.' Over het in het derde kwartaal overgenomen Metro zegt TMG dat het integratieproces 'in volle gang' is.

Hyves
De opbrengsten uit online-activiteiten (inclusief video-productie) groeiden met bijna 3% ondanks een omzetdaling bij Hyves; exclusief Hyves steeg de omzet online met 20%. TMG kondigt aan de online initiatieven van het bedrijf samen te brengen op de locatie van Hyves 'om maximaal gebruik te kunnen maken van de online expertise van Hyves'. 'Belangrijk uitgangspunt is het versnellen van online groei door onder meer een focus op productontwikkeling voor portals, classifieds en e-commerce. Meerdere ontwikkelteams zijn samengevoegd om meer snelheid en schaalgrootte te realiseren. Voor De Telegraaf en Speurders zijn mobiele applicaties vernieuwd. Daarnaast wordt gewerkt aan de verdere doorontwikkeling van Dichtbij.nl.'

TMG spreekt vanwege de onzekere advertentiemarkt geen concrete resultaatverwachting voor heel 2012 uit.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in