TMG ziet winst fors dalen


TMG zag de opbrengsten uit oplagen in het derde kwartaal stijgen naar 77,1 miljoen (72,6 in 2011), maar de opbrengsten uit advertenties daalden van 54,7 miljoen naar 48 miljoen.
De daling van het nettoresultaat ten opzichte van 2011 is hoofdzakelijk het gevolg van een lager resultaat uit ProSiebenSat.1 Media AG (in 2011 werd een boekwinst behaald op de verkoop van activiteiten in Nederland en België).
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHerman van Campenhout, CEO van TMG zegt over de resultaten: 'De crossmediale strategie begint resultaat op te leveren. Het is helder dat wij desondanks nog steeds last hebben van de ongekende crisis op de printadvertentiemarkt, die groter is dan wij vorig jaar verwachtten. Dat zal ook niet snel veranderen, print is immers onze grootste activiteit.' Over het in het derde kwartaal overgenomen Metro zegt TMG dat het integratieproces 'in volle gang' is.
Hyves
De opbrengsten uit online-activiteiten (inclusief video-productie) groeiden met bijna 3% ondanks een omzetdaling bij Hyves; exclusief Hyves steeg de omzet online met 20%. TMG kondigt aan de online initiatieven van het bedrijf samen te brengen op de locatie van Hyves 'om maximaal gebruik te kunnen maken van de online expertise van Hyves'. 'Belangrijk uitgangspunt is het versnellen van online groei door onder meer een focus op productontwikkeling voor portals, classifieds en e-commerce. Meerdere ontwikkelteams zijn samengevoegd om meer snelheid en schaalgrootte te realiseren. Voor De Telegraaf en Speurders zijn mobiele applicaties vernieuwd. Daarnaast wordt gewerkt aan de verdere doorontwikkeling van Dichtbij.nl.'
TMG spreekt vanwege de onzekere advertentiemarkt geen concrete resultaatverwachting voor heel 2012 uit.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid