Overslaan en naar de inhoud gaan

Groupon onderuit na teleurstellende cijfers

De omzet van Groupon valt voor het tweede kwartaal op rij tegen. Op de Amerikaanse beurs daalden de aandelen van de advertentiesite met 23…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Donderdag maakte Groupon de cijfers van het derde kwartaal bekend. Vooral de Europese markt viel tegen door de economische crisis en zorgde voor een omzetgroei van slechts drie procent. In Noord-Amerika ging het beter en steeg de omzet met tachtig procent tot 292 miljoen dollar. De totaalomzet van 568,6 miljoen dollar ligt hoger dan vorig jaar (430,2 miljoen), maar analisten hadden 590 miljoen verwacht. Het nettoverlies kwam neer op drie miljoen dollar. Vorig jaar was dit in 54,2 miljoen in het derde kwartaal.

related partner content for mobile comes here

Groupon heeft in het derde kwartaal van 2012 de mijlpaal van 200 miljoen gebruikers bereikt. Het aantal actieve gebruikers van de site ligt rond de 39,5 miljoen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in