Overslaan en naar de inhoud gaan

Organisatie van het verhaal, 5 argumenten voor content planning

In een drieluik, waarvan dit de tweede is, ga ik toegepaste handvatten bieden. Handvatten die ondersteunen in het logisch implementeren van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Die tweede vraag hoop ik getackeld te hebben met de maar ook op het eerste punt heb ik een antwoord namelijk: planning.

related partner content for mobile comes here

Inzicht: Het 'moeten schrijven' beschrijft een herkenbare druk, veelal een druk vanuit het manco dat er geen structurele aanpak van content creatie en publicatie is.

De oplossing: Een planning, op basis van een verhaal wat is opgedeeld in thema's. Een planning schept ruimte voor creatie. Deze ruimte kan benut worden om vooruit te schrijven, ruimte om na te denken over de toonaard en onderscheidende elementen. Door het gebruik van deze gecreëerde ruimte, stijgt de uiteindelijk waarde van de content.

5 argumenten om eerst te focussen op planning en dan pas op creatie:

1. Door te plannen hoef je niet meer na te denken wat je nu weer moet schrijven maar schep je tijd voor de creatie. Is er tijd om na te denken over invalshoeken, en is er ruimte voor interactie.
2. Plannen en organiseren zorgt voor een gestructureerd proces, wat gemakkelijker valt over te dragen, voor jou en je eventuele team.
3. Door vooruit te plannen voorkom je herhaling.
4. Plannen van content schept ruimte om je verhaal te leren kennen en te verdiepen. Dit vergroot de consistentie en kwaliteit van je content.
5. Een planning bied je meer overzicht en controle met betrekking tot de creatie en publicatie van content.

Het vooruit plaatsen van content geeft je ook de ruimte om te spelen met de timing van je content. 's Ochtends vroeg of juist in het weekend. Elke doelgroep reageert anders en heeft ook andere tijden waarop de kans het grootste is dat jouw content (actief) wordt gelezen.

In plaats van tijd te 'verliezen' aan het zoeken naar: “waarover moet ik nu weer schrijven?” Heb je met behulp van een planning ruimte om vertrouwd te raken met je verhaal en leer je wanneer content het beste land. Zo biedt een planning naast houvast ook ruimte die nodig is om content van hoge(re) kwaliteit te ontwikkelen.

Aan de wand? Op het magneet bord?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in