Organisatie van het verhaal, 5 argumenten voor content planning
Die tweede vraag hoop ik getackeld te hebben met de eerste blog post van dit drieluik maar ook op het eerste punt heb ik een antwoord namelijk: planning.
Inzicht: Het 'moeten schrijven' beschrijft een herkenbare druk, veelal een druk vanuit het manco dat er geen structurele aanpak van content creatie en publicatie is.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuDe oplossing: Een planning, op basis van een verhaal wat is opgedeeld in thema's. Een planning schept ruimte voor creatie. Deze ruimte kan benut worden om vooruit te schrijven, ruimte om na te denken over de toonaard en onderscheidende elementen. Door het gebruik van deze gecreëerde ruimte, stijgt de uiteindelijk waarde van de content.
5 argumenten om eerst te focussen op planning en dan pas op creatie:
1. Door te plannen hoef je niet meer na te denken wat je nu weer moet schrijven maar schep je tijd voor de creatie. Is er tijd om na te denken over invalshoeken, en is er ruimte voor interactie.
2. Plannen en organiseren zorgt voor een gestructureerd proces, wat gemakkelijker valt over te dragen, voor jou en je eventuele team.
3. Door vooruit te plannen voorkom je herhaling.
4. Plannen van content schept ruimte om je verhaal te leren kennen en te verdiepen. Dit vergroot de consistentie en kwaliteit van je content.
5. Een planning bied je meer overzicht en controle met betrekking tot de creatie en publicatie van content.
Het vooruit plaatsen van content geeft je ook de ruimte om te spelen met de timing van je content. 's Ochtends vroeg of juist in het weekend. Elke doelgroep reageert anders en heeft ook andere tijden waarop de kans het grootste is dat jouw content (actief) wordt gelezen.
Aan de wand? Op het magneet bord? Download hier de infographic: De organisatie van je verhaal
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid