Overslaan en naar de inhoud gaan

Septemberdip plaagt bureaunetwerken

(VS) De grote bureaunetwerken Publicis, Interpublic en WPP presenteerden alle drie een minder goed resultaat over het derde kwartaal dan…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

WPP heeft de groeivoorspellingen bijna gehalveerd naar tussen de 2,5 en 3 procent. Eind augustus was de verwachting nog een groei van ruim 4 procent te kunnen noteren over 2012. Met name inkomsten uit de Olympische Spelen vielen tegen. De bijstelling maakte dat het aandeel WPP op de Londen Stock Exchange 5 procent minder waard werd.

related partner content for mobile comes here

Publicis ceo Maurice Lévy spreekt van een 'meedogenloze' tegenvaller over de maand september. Adverteerders blijven op hun geld zitten en reageren kopschuw op ieder slecht geluid met betrekking tot de Europese economie. 'Ze zijn getraumatiseerd door 2008' verklaarde hij.

Michael Roth, ceo Interpublic, noemt de septemberdip een 'verrassing'. De bureaugroep moest een omzetdaling noteren van 3,3 procent in het derde kwartaal.

bron: en

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in