Septemberdip plaagt bureaunetwerken


WPP heeft de groeivoorspellingen bijna gehalveerd naar tussen de 2,5 en 3 procent. Eind augustus was de verwachting nog een groei van ruim 4 procent te kunnen noteren over 2012. Met name inkomsten uit de Olympische Spelen vielen tegen. De bijstelling maakte dat het aandeel WPP op de Londen Stock Exchange 5 procent minder waard werd.
Publicis ceo Maurice Lévy spreekt van een 'meedogenloze' tegenvaller over de maand september. Adverteerders blijven op hun geld zitten en reageren kopschuw op ieder slecht geluid met betrekking tot de Europese economie. 'Ze zijn getraumatiseerd door 2008' verklaarde hij.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMichael Roth, ceo Interpublic, noemt de septemberdip een 'verrassing'. De bureaugroep moest een omzetdaling noteren van 3,3 procent in het derde kwartaal.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid