Overslaan en naar de inhoud gaan

'Search' zorgt voor groei online bestedingen

De online reclamebestedingen zijn in het eerste halfjaar met 14,3% gegroeid. Dit is vooral te danken aan search.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De netto omzet uit digitale reclame steeg in het eerste halfjaar van 2012 naar 585 miljoen euro. Dat is 14,3% meer ten opzichte van het eerste halfjaar in 2011. Dit blijkt uit de Online Ad Spend studie die Deloitte uitvoerde in opdracht van IAB Nederland.

related partner content for mobile comes here

De omzetgroei is vooral het gevolg van de goede gang van zaken in search (22%). De bestedingen aan display advertising blijven daar met een groei van 7% bij achter. Toch vindt Roel van Rijsewijk van Deloitte dit een 'redelijk goed resultaat, gegeven de lastige economische omstandigheden en de negatieve tendens in de advertentiemarkten.'

Wel ziet hij het vertrouwen in de online advertising markt afnemen. Voor volgend jaar verwachten online uitevers dat inkomsten uit display advertising met slechts 4,5% zullen groeien.

Adverteren op mobiele websites en in apps staat nog in de kinderschoenen. Naar verhouding doet de tablet het beter als marketinginstrument. IAB-voorzitter Joris van Heukelom blijft echter geloven dat 2013 het jaar van de doorbraak wordt.
Voor het Online Ad Spend Report zijn 36 Nederlandse digitale uitgevers ondervraagd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in