'Search' zorgt voor groei online bestedingen
De netto omzet uit digitale reclame steeg in het eerste halfjaar van 2012 naar 585 miljoen euro. Dat is 14,3% meer ten opzichte van het eerste halfjaar in 2011. Dit blijkt uit de Online Ad Spend studie die Deloitte uitvoerde in opdracht van IAB Nederland.
De omzetgroei is vooral het gevolg van de goede gang van zaken in search (22%). De bestedingen aan display advertising blijven daar met een groei van 7% bij achter. Toch vindt Roel van Rijsewijk van Deloitte dit een 'redelijk goed resultaat, gegeven de lastige economische omstandigheden en de negatieve tendens in de advertentiemarkten.'
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaWel ziet hij het vertrouwen in de online advertising markt afnemen. Voor volgend jaar verwachten online uitevers dat inkomsten uit display advertising met slechts 4,5% zullen groeien.
Adverteren op mobiele websites en in apps staat nog in de kinderschoenen. Naar verhouding doet de tablet het beter als marketinginstrument. IAB-voorzitter Joris van Heukelom blijft echter geloven dat 2013 het jaar van de doorbraak wordt.
Voor het Online Ad Spend Report zijn 36 Nederlandse digitale uitgevers ondervraagd.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid