Marketeers optimistischer over budget
Uit Warc’s Global Marketing Index, een onderzoek onder 1295 senior marketeers, komt onder andere naar voren dat marketeers verwachten meer te besteden te hebben.
Het onderdeel ‘marketinguitgaven’ eindigt in de global index op 48 punten in september, en dat is meer dan de 46,1 punten in augustus. Volgens Warc een teken dat marketeers voorzichtig optimistisch zijn over hun budgetten volgend jaar. Toch is 48 punten nog steeds minder dan de benchmark van 50. En dat komt met name door de lage cijfers in Europa: 44,8 punten (40,9 in augustus). In de VS blijft de index staan op 53,5, Azie gaat van 46 naar 49,1 punten.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaGemiddeld gezien zorgt internet voor de meeste groei binnen marketing, met een index van 74 punten. Mobile telt 67,2 punten. Televisie doet het iets beter, een stijging van 46,2 naar 47,2 punten. Pers zag ook een stijging, met 2,3 punten naar 35,3.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid