Overslaan en naar de inhoud gaan

Mobiel doneren brengt meer op

KWF Kankerbestrijding is in Utrecht de wijk ingegaan met een mobiel pinautomaat. Die proef is een succes geworden en wordt daarom…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Maestro (Mastercard) en KWF Kankerbestrijding waren samen aan de test begonnen en hebben vastgesteld dat donateurs meer geld geven als ze daarvoor pinnen dan wanneer contant geld wort gevraagd. Zo'n 40 procent van de mensen die pinden gaf 5 euro. Bijna 20 procent gaf zelfs 10 euro.

related partner content for mobile comes here

Niet eerder werd een mobiele pinautomaat gebruikt voor een collecte van een goed doel. De proef werd niet alleen in de wijk gehouden, maar ook in het horecacircuit. De bedoeling was om erachter te komen of pinnen een effectieve manier van collecteren is nu consumenten en bedrijven steeds minder vaak over contant geld beschikken. Ook berovingen van collectanten kunnen hierdoor misschien worden teruggedrongen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in