Overslaan en naar de inhoud gaan

Merk Van Dobben verdwijnt uit supermarkt

Kroketten- en bitterballenmerk Van Dobben verdwijnt op termijn uit de supermarkt als gevolg van de fusie tussen de snackfabrikanten Royaan…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa). De NMa geeft toestemming voor de fusie tussen de eigenaars van de merken Van Dobben (Royaan) en Mora (Ad van Geloven), maar alleen als het fusiebedrijf afstand doet van als retailmerk. Het moet de merknaam Van Dobben in licentie geven aan een concurrent, die vervolgens 6 jaar de tijd krijgt om een merkwijziging door te voeren. In de snackbar blijft Van Dobben wel gewoon verkrijgbaar.

related partner content for mobile comes here

Volgens de NMa zou de combinatie van Royaan en Ad van Geloven een te sterke marktpositie krijgen op het gebied van kroketten en bitterballen. Dat zou nadelige gevolgen kunnen hebben voor prijs en kwaliteit. Dankzij de gestelde voorwaarden blijft er iets te kiezen in het diepvriesvak van de supermarkt, aldus de marktmeester.

Er volgen nu gesprekken met aandeelhouders van de twee bedrijven om te kijken of de fusie onder de door de NMa gestelde voorwaarden door kan gaan. 'Wij denken voor dat proces nog enige tijd nodig te hebben', zegt topman Peter Doodeman van Ad van Geloven. Volgens de twee snackmakers maakt de verkoop van Van Dobben aan snackbars, cateraars en horeca het leeuwendeel van de totale productie en omzet uit.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in