Merk Van Dobben verdwijnt uit supermarkt
Dat meldt de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa). De NMa geeft toestemming voor de fusie tussen de eigenaars van de merken Van Dobben (Royaan) en Mora (Ad van Geloven), maar alleen als het fusiebedrijf afstand doet van Van Dobben als retailmerk. Het moet de merknaam Van Dobben in licentie geven aan een concurrent, die vervolgens 6 jaar de tijd krijgt om een merkwijziging door te voeren. In de snackbar blijft Van Dobben wel gewoon verkrijgbaar.
Volgens de NMa zou de combinatie van Royaan en Ad van Geloven een te sterke marktpositie krijgen op het gebied van kroketten en bitterballen. Dat zou nadelige gevolgen kunnen hebben voor prijs en kwaliteit. Dankzij de gestelde voorwaarden blijft er iets te kiezen in het diepvriesvak van de supermarkt, aldus de marktmeester.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaEr volgen nu gesprekken met aandeelhouders van de twee bedrijven om te kijken of de fusie onder de door de NMa gestelde voorwaarden door kan gaan. 'Wij denken voor dat proces nog enige tijd nodig te hebben', zegt topman Peter Doodeman van Ad van Geloven. Volgens de twee snackmakers maakt de verkoop van Van Dobben aan snackbars, cateraars en horeca het leeuwendeel van de totale productie en omzet uit.
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid