Overslaan en naar de inhoud gaan

29 oktober: Erik du Plessis over neuromarketing

Aanstaande maandag komt Erik du Plessis naar Nederland. Hij schreef het boek The Branded Mind, over het menselijk brein en wat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Aanstaande maandag komt naar Nederland. Hij schreef het boek The Branded Mind, over het menselijk brein en wat adverteerders daarmee kunnen.

related partner content for mobile comes here

Erik du Plessis is directeur van onderzoeksbureau Millward Brown (Zuid Afrika), en auteur van het boek The Advertised Mind (2005). En gastdocent Neurosciences aan de Universiteit van Kopenhagen. In 2011 bracht hij het boek The Branded Mind uit, waarin hij vooral beschrijft hoe mensen op basis van geheugen en emotie beslissingen maken, maar ook uitlegt welke implicaties dat heeft voor advertising. Oftewel een boek dat neurowetenschap linkt aan marketing.

In het boek zegt hij dat het juist de emoties zijn die rationaliteit veroorzaken. En als adverteerders dat eenmaal beseffen, kunnen ze betere marketing-m en salesstrategieën ontwikkelen.

Emoties creëren immers aandacht, aandacht creëert herinneringen en beïnvloedt daardoor onze beslissingen. Du Plessis onderscheidt gevoelens, emoties, stemmingen, persoonlijkheid en cultuur in een special ‘gevoelensmodel’.

Neuroscience draagt volgens hem op micro- en macroniveau bij aan marketing. Op microniveau biedt neurowetenschap de mogelijkheid om te meten wat het emotie-effect is bij mensen die bijvoorbeeld advertenties bekijken. Op macroniveau is spelt emotie een rol bij aandacht en bij merkkeuzes.

Aanstaande maandagavand is de Plessis in Amsterdam om te spreken over .

Molbloglezers kunnen ! Als je de code MOLBLOG invult op het inschrijfformulier, betaal je 20 euro minder.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in