29 oktober: Erik du Plessis over neuromarketing


Aanstaande maandag komt Erik du Plessis naar Nederland. Hij schreef het boek The Branded Mind, over het menselijk brein en wat adverteerders daarmee kunnen.
Erik du Plessis is directeur van onderzoeksbureau Millward Brown (Zuid Afrika), en auteur van het boek The Advertised Mind (2005). En gastdocent Neurosciences aan de Universiteit van Kopenhagen. In 2011 bracht hij het boek The Branded Mind uit, waarin hij vooral beschrijft hoe mensen op basis van geheugen en emotie beslissingen maken, maar ook uitlegt welke implicaties dat heeft voor advertising. Oftewel een boek dat neurowetenschap linkt aan marketing.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn het boek zegt hij dat het juist de emoties zijn die rationaliteit veroorzaken. En als adverteerders dat eenmaal beseffen, kunnen ze betere marketing-m en salesstrategieën ontwikkelen.
Emoties creëren immers aandacht, aandacht creëert herinneringen en beïnvloedt daardoor onze beslissingen. Du Plessis onderscheidt gevoelens, emoties, stemmingen, persoonlijkheid en cultuur in een special ‘gevoelensmodel’.
Neuroscience draagt volgens hem op micro- en macroniveau bij aan marketing. Op microniveau biedt neurowetenschap de mogelijkheid om te meten wat het emotie-effect is bij mensen die bijvoorbeeld advertenties bekijken. Op macroniveau is spelt emotie een rol bij aandacht en bij merkkeuzes.
Aanstaande maandagavand is de Plessis in Amsterdam om te spreken over ‘Memories and feelings in advertsing’.
Molbloglezers kunnen hier nog met korting heen! Als je de code MOLBLOG invult op het inschrijfformulier, betaal je 20 euro minder.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid