Overslaan en naar de inhoud gaan

LinkedIn: Rabobank meest populaire werkgever

Rabobank is de meest populaire werkgever in Nederland, zo blijkt uit de LinkedIn Top 20 meest populaire werkgevers. Het onderzoek werd…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nederlanders blijken nog altijd het liefst te werken bij bedrijven van Nederlandse bodem, acht bedrijven uit de top tien zijn van origine Nederlands. Dit in tegenstelling tot Engeland, waar Amerikaanse bedrijven de top domineren. Verder zijn financiële dienstverleners onverminderd populair, net als grote bedrijven. Meer dan de helft van de Nederlandse bedrijven (61%) ziet Employer Branding als topprioriteit. Ruim 90% verhoogde of behield dit jaar zijn investering hierin.
De top 20:
1 Rabobank
2 ABN Amro
3 Philips
4 Shell
5 KLM
6 Accenture
7 Unilever
8 Ahold
9 Deloitte
10 KPN

related partner content for mobile comes here

Hoewel LinkedIn zich een belangrijke rol toedicht in employer branding, is het geenszins het doel om bij de top vacaturesites te gaan behoren, beweert Mike Gamson. ‘Slechts 11 procent van de gebruikers van LinkedIn is op zoek naar een baan. Op vacaturesites worden cv’s na het voltooien van de zoektocht niet meer geüpdate, het gaat om inactieve gebruikers.’

Gamson ziet een enorme groei in het gebruik van LinkedIn op mobiele. Vorig jaar was dit nog 11%, terwijl dit in 2012 al 27% is. De mobiele gebruikers zijn vaker voor en na werktijd actief, terwijl tijdens werkuren vooral desktops worden gebruikt. Hij verwacht dat designelementen die LinkedIn toepast in zijn apps steeds meer zichtbaar op worden op de gewone site.

LinkedIn ziet geen toekomst in integratie met andere sociale netwerken. Zo werd de mogelijkheid om Tweets via LinkedIn te delen verwijderd. Het leverde volgens Gamson teveel ruis op. ‘LinkedIn richt zich op professionals en Twitter is veel breder dan dat.’ De overname van Slideshare eerder dit jaar past wel in de strategie. Ook werd begin deze maand de eerste stap genomen in ‘asymmetrische verhoudingen’ die vergelijkbaar met Google+ en Twitter zijn, door het mogelijk te maker ‘influencers’ te volgen. ‘LinkedIn is gebaseerd op symmetrie in relaties: je nodigt iemand uit en hij of zij accepteert. Wij hebben influencers geselecteerd omdat we denken dat dit iets kan toevoegen voor onze professionele gebruikers. Het is een eerste stap en ik kan nog niet zeggen waar dit naar toe gaat.’

LinkedIn verwacht een Nederlandse versie van LinkedIn Today te introduceren, maar ook daarover kon Gamson niet concreet worden. ‘Uit ervaring weten we dat het goed is om nieuws in de moedertaal te brengen en het doel is om dit ook voor de Nederlandse markt te doen. Ik kan niet zeggen wat de planning hiervoor is.’

Gamson benadrukte dat de gratis leden altijd het uitgangspunt zijn bij nieuwe ontwikkelingen van LinkedIn. Het businessmodel is gebaseerd op het aanbieden van Talent Solutions, Marketing Solutions en Members. Een 25% van de omzet komt momenteel uit reclame, aldus Gamson.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in