Overslaan en naar de inhoud gaan

Jumbo zingt superfans toe samen met Snollebollekes en juichcape

De supermarktketen zet deze sportzomer Snollebollekes in als aanvoerder van de zogenoemde Oranje-superfans.
Jumbo zingt superfans toe samen met Snollebollekes en juichcape
Jumbo zingt superfans toe samen met Snollebollekes en juichcape
© Alfred International
Jumbo zingt superfans toe samen met Snollebollekes en juichcape
Jumbo zingt superfans toe samen met Snollebollekes en juichcape
© Alfred International

Jumbo lanceert een nieuwe sportzomercampagne en introduceert de juichcape. De supermarktketen zet Snollebollekes in als de aanvoerder van de zogenoemde Oranje-superfans. De campagne, ontwikkeld door Alfred International, draagt het motto: Jumbo. Supporter van Superfans.

related partner content for mobile comes here
Jumbo zingt superfans toe samen met Snollebollekes en juichcape
Jumbo zingt superfans toe samen met Snollebollekes en juichcape Alfred International

Juichcapes, juichslabbetjes voor baby’s en een juichcape voor de hond

Het door Snollebollekes vertolkte lied, ‘Links Rechts’, moet de oranjefans aansteken om enthousiast en verantwoord mee te juichen deze aankomende Oranje-zomer. De supermarktketen legt uit dat er voor de campagne-cape, die exclusief bij Jumbo verkrijgbaar is, kan worden gespaard. Verder geeft de supermarkt te kennen dat de Juichcape voor volwassenen is maar dat er ook Juichcapes voor kinderen zijn en Juichslabbetjes voor baby’s. Ook een cape om een hond te laten supporten is niet vergeten.

Samen juichen

Rob Kemps van Snollebollekes zegt dat hij niet kan wachten tot de sportzomer begint: ‘Geen land kan juichen zoals ons Oranjelegioen dat kan. Dat is de insteek van de speciale oranje uitvoering van ‘Links Rechts’. Of het nu gaat om het EK voetbal, Max in de F1, de renners tijdens de Tour, of de Olympische sporters. Nederlanders juichen altijd samen. Ik hoop heel Nederland enthousiast te krijgen om samen, volgens de regels, in klein comité van links naar rechts te gaan en dit massaal te delen, zodat we alsnog massaal achter onze sporthelden kunnen staan.’

De Snollebollekes Juichcape-commercial

Jumbo | EK 2020 | Snollebollekes Juichcape

Juichhit

De campagne draait volgens bureau Alfred om het in beweging krijgen van heel Nederland, van jong tot oud. Edward van de Ridder, head of strategy bij Alfred, verwacht dat het Snollebollekes-nummer een juichhit wordt. ‘Deze sportzomer gaat dan ook echt alles van links naar rechts bewegen, van de Jumbo familie tot de BBQ-worstjes in de online video’s. Ook wordt het RTL4-logo op de zender door Snollebollekes aangezet om van links naar rechts te gaan.’

Campagne-uitrol

De campagne wordt uitgerold op tv, radio, online, op buitenreclame en en op de social-kanalen. Daarnaast kondigt Jumbo partnerships aan met RTL4, Q-Music en het AD.

Lees ook: Jumbo opent solidaire koelkast tegen probleem van stijgende armoede

Credits

Klant: Jumbo Supermarkten

Verantwoordelijke klant: Roy van Keulen, Werner van Vessem, Jasper Oosterman, Jantiene van Poppel, Anne Peters

Bureau: Alfred International

Strategie: Edward van de Ridder

Account: Jochem Bron, Charlotte Jurgens, Luke Boots, Anna Versluis

Creatie: Jan-Willem Smits, Joost van Nistelrooij, Rogier Mahieu

RTV-director: Charlotte Kempers

Productiemaatschappij: Super Easterfeather / Freddy

Regisseur: Sven Super

Producer: Arjan Oosterveer / Charlotte Kempers

D.O.P.: Ruzbeh Babol

Studio / Motion design: Dion Slegt, Jurre Lüken, Vanessa Spolders

VFX, grading, post productie: Postoffice, De Grot, Freddy

Design & Juichcape: Vijf890

Geluidsstudio: STMPD Recording Studios – Eelco Bakker

Muziek: Snollebollekes – Links Rechts (variant EK)

Media & partnerships: UM Nederland

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in