Overslaan en naar de inhoud gaan

Gamma viert vijftigjarig bestaan met ode aan onze klusgewoontes

In de tvc's, waar een een familie wordt gevolgd van 1971 tot nu, is te zien hoe klusgewoontes worden doorgegeven van generatie op generatie.
Gamma
Gamma

Om het vijftigjarige jubileum van Gamma te vieren, heeft Wunderman Thompson een campagne ontwikkeld die onze klusgenen in de spotlights zet. De campagne wordt verspreid via tv-commercials, outdoor, radio en social. In de tv-commercials, waar een een familie wordt gevolgd van 1971 tot nu, is te zien hoe typische klusgewoontes worden doorgegeven van generatie op generatie.

related partner content for mobile comes here

Toen Gamma op 11 mei 1971 in Breda de deuren opende, was het de eerste doe-het-zelf-bouwmarkt van ons land. Nederlanders begonnen massaal zelf te klussen: er werd van alles in en om het huis verbouwd. En iedereen klust op zijn of haar eigen manier, zo stelt de bouwmarkt. Voor de campagne onderzocht Gamma welke typische gewoontes Nederlanders hebben tijdens een klus. Zo is er de klusser die vrolijk fluit wanneer alles lekker loopt, of de klusser wiens potlood steevast achter zijn of haar oor zit? En dan zijn er de klussers die altijd alles drie keer moeten nameten om het zeker te weten. Vijftig jaar Gamma wordt gevierd met een ode aan al deze eigenzinnige klus-eigenschappen.

(Tekst loopt door onder de video)

16mm-film

'Een feest van herkenning', zegt marketing & communicatiemanager van Gamma Laurens Miedema over de campagne. 'Niet alleen omdat kijkers de eigenaardigheden zullen herkennen in hun eigen familie, maar ook vanwege het tijdsbeeld. Er is veel zorg besteed aan historische details om het zo waarheidsgetrouw mogelijk te maken. Zo zijn er originele verfblikken uit de jaren '80 gebruikt en dragen de hoofdrolspelers vintage jeans. Bovendien zijn de tv-commercials gedraaid op camera’s uit de desbetreffende periodes, zoals 16mm film en VHS-banden.'  

Credits

Adverteerder: GAMMA, Laurens Mie dema, Laura van Riggelen, Wieke van den Hengel, Ibe Hundling.
Bureau: Wunderman Thompson Amsterdam, Marius Gottlieb & Jasper Korpershoek (Creatives), Chris Sant & Dieuwer Bulthuis (Creative Directors), Jan Bouts (Executive Strategy Director), Chariva Geurts (Sr. Producer), Charlotte Lilly (Business Lead)
Senior Screen Producers: Kiek Beljaars, Petra Leddy
Promo & design: Giesbers
Production Designer: Pieter Christiaans
Media: Mindshare & Dentsu
Productiemaatschappij: Pink Rabbit
Regisseur: Basha de Bruijn
Executive producer: Mireille Lampe
Producer: Floor Schroeijers
DOP: Martijn Melis
Fotografie: Jordi Huisman
Online/VFX: Captcha: Alysha Distelbrink
Grading: Captcha: Barry Clarke
Sound: Sound Circus: Kees Kroot
Voice Over: Jasper van Veen
Muziek: Apple of my eye (titel), Bertolf Lentink (artiest & componist), Pennies From Heaven (publisher), 8ball Music (label)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in