Overslaan en naar de inhoud gaan

ING richt nieuwe campagne op comeback-kid de particuliere belegger

Bank laat zien dat risico's je onverwacht overvallen. Bij het rolschaatsen dan, bij beleggen met app heb je alles in eigen hand, zegt ING

De particulier is na de kredietcrisis de weg weer naar het zelfbeleggen aan het vinden. Wie nog een beetje rendement op kapitaal wil maken, moet het niet op een rekening laten staan om rente te trekken – die is er nauwelijks - maar de aandelen in.

related partner content for mobile comes here

Inmiddels groeit de groep particuliere beleggers de laatste vier jaar achtereen, in 2020 zelfs met 17 procent. Het is dan ook niet toevallig dat ING zich op de groeiende groep richt in zijn  Alles in de hand-campagne.

De campagne wil het de drempelvrees wegnemen bij mensen. Dat doet het met de boodschap dat ING beleggen begrijpelijk en het toegankelijk maakt zodat ze zelf kunnen kiezen of en hoe ze willen beleggen. Allemaal met de ING-app te regelen.

Risico's van onverwachte kant

In de campagne staat een skatende vrouw symbool voor al dat gemak. Wel wat opmerkelijk is dat ook voor haar het risico van een onverwachte kant komt. Het is niet de associatie zijn die ING met de commercial wil oproepen. Met de bankzaken en beleggen heb je namelijk wel 'alles in eigen hand'.

De nieuwe campagne, ontwikkeld met Wunderman Thompson en We are Blossom is vanaf vandaag te zien op tv en online in de vorm van pre-rolls, bumpers, social posts, radio, digitale radio en meer. 

Credits

Bureau: Wunderman Thompson, We Are Blossom

Sr. Creatives: Nik Sluijs, Joey Boeters, Tim Schellekens

Executive Creative Director: Floris van den Elshout

Executive Strategy Director: Toon Diependaele

Client Services Director: Esther de Leeuw

Client Lead: Catherine van Acker, Jajke Mertens

Sr. Producer: Petra Leddy

Creative Producer: Elaine Leijssen

Uitwerking/edits digital: Niel Heesakkers

Copy digital: Renske van den Bogaard

 

Adverteerder: ING

Marketing Communicatie: Margot Geusgens

Social Media: Manal Hirzalla

Media & Programmatic: Marlous van den Oever


Customer Journey Expert: Matthijs Bootsma

 

Mediabureau: Mindshare.Greenhouse

Client Leadership Director: Maaike van Vorstenbos

Business Planning Partner: Sanne Kupers

Manager Connection Planning: Wesley Donkers

 

Productie TVC/OLV: Pink Rabbit

Regie: Basha de Bruijn

Executive Producer: Mireille Lampe

Producer: Floor Schroeijers

DOP: Martijn Melis

Montage: MRTN.tv: Martin Heijgelaar, Pim van der Pas, Jorien Voogt

Post Productie: The Ambassadors

 

Grading: Ambassadors: Matt Hare

Online/VFX: Ambassadors: Bas Moonen

Muziek: MassiveMusic: Guido Blom

Geluid: Ambassadors Sound: Wessel van Zijderveld

Voice-over: Rosa Reuten

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in