Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit zijn de beste brand activations van oktober 2019

De maand dat Burger King plastic speelgoed een nieuw leven gaf en V2C Gin verdronken fietsen verwerkte tot fraaie flesopeners.
Meltdown
Meltdown
© Burger King
Meltdown
Meltdown
© Burger King

Burger King – The Meltdown // Bureau: Bartle Bogle Hegarty

Aangespoord door een petitie van twee kinderen besloot Burger King UK geen speeltjes meer bij King Junior-menu’s te geven. Een mooie stap in het verminderen van wegwerpplastic die werd ondersteund met een fijne campagne. Hierin riep Burger King iedereen op om ongebruikt plastic speelgoed te doneren en beloonde elk ingeleverd item met een gratis King Junior menu. De actie eindigt in een mega-Meltdown, waarna het gesmolten plastic een nieuwe, duurzame bestemming krijgt in BK-restaurants.

related partner content for mobile comes here

BK Meltdown

V2C Gin – Drowned Bottle Openers // Bureau: SuperHeroes

Elk jaar worden zo’n 15.000 fietswrakken uit de Amsterdamse grachten gevist. Als hommage aan zijn Mokumse roots besloot ginmerk V2C deze verdronken fietsen een tweede leven te geven. Ontwerper en ambachtsman David Kroupa smeedde verschillende fietsonderdelen – een voorvork, handrem, standaard – om tot welgevormde flesopeners. Mooie en stijlvolle manier om de merkvoorkeur bij barpersoneel en ginliefhebbers een impuls te geven.

V2C Drowned Bottle Openers

Santander Bank – In Someone Else’s Shoes // Bureau: Arnold

In deze geïntegreerde campagne legt Santander Bank een natuurlijke link tussen huiselijk geweld en zijn eigen, financiële wereld. Want uit onderzoek blijkt dat 99% van de slachtoffers van agressie in huis ook te maken heeft met financiële onderdrukking. Om slachtoffers te helpen hun onafhankelijkheid terug te krijgen, lanceerde Santander een site met informatie (met slimme wegclickfunctie voor plotseling binnenkomende agressors), een serie video’s, een live activatie in New York én een hulpfonds.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

0:00 / 0:30 The Hidden Truth About Domestic Violence #InSomeoneElsesShoes

BrandActivation.com, een blog van BrandBase, selecteert elke maand drie inspirerende brand activation-cases voor Adformatie. In januari wordt het allerbeste werk van het jaar gekozen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Fenna Min

Hier gaat iets niet goed met de link naar brandactivation.com :) Verder leuke blog en mooie voorbeelden!

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in