Overslaan en naar de inhoud gaan

Nestlé zet échte katten in als influencers

Purina Gourmet van Nestlé zet bekende katten in als Instagram-foodies
Purina Gourmet
Purina Gourmet

Voor kattenvoedselfabrikant Purina Gourmet (Nestlé) is het helemaal niet vanzelfsprekend dat influencers menselijk zijn. Want zeg nu zelf, een community voor kattenvoeding creëer je niet met hipsterige Instagram-modemeisjes, maar met pluizige influencers die behoren tot de doelgroep. 

‘We waren op zoek naar een nieuwe invalshoek', verklaart Kim van Bemmel, Brand Manager van Purina Gourmet. 'Als je gek bent op katten zijn deze 'catfluencers' leuk om te volgen en dat doet onze doelgroep.' Dus besloot Purina om beroemde katten in te zetten als echte Instagram-influencers en -foodies.

Katten als Mister, Macho, Missy, Joya en Sunny of Mies hebben meer dan 148.000 volgers, hun schattige kattenkwaad wordt elke dag op Instagram in beeld gebracht. Purina Gourmet doet voor het eerst een campagne met deze 'catfluencers'. Ze acteren als echte influencers, gaan op de foto met producten, ‘ontboxen’ online en delen hun ervaringen. Op die manier krijgen zij een serieuze influencerrol.

Credits:

related partner content for mobile comes here

Klant: Purina Gourmet

Verantwoordelijk bij klant: Kim van Bemmel, Kirsten van der Sluijs

 

Bureau: UM Studios / Thrive

Sander Pluijm - Head of UM Studios

Josine Pelleboer - Branded Content Consultant UM Studios

Tamarah Krant - Branded Content Consultant UM Studios

Sita Bakker - Client Director Thrive

Esther Lange - Media Consultant Thrive

Marleen de Jonge - Campaign Manager Thrive

Gert Jan Munk - Creative Director UM Studios

Valentine Vale - Creative UM Studios

Romy Thu Zwijnenberg Tran - Designer UM Studios

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Robin

Ik had 'spinfluencers' ook wel een mooie omschrijving gevonden. :-)

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in