Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoe kan een werkplek de productiviteit verhogen? 4 tips!

Hearst is verhuisd! Wij onderzochten: wat voor effect heeft een werkplek op de creativiteit en daarmee de productiviteit binnen een bedrijf?
Partner
Hearst Netherlands

Bij Hearst Netherlands, verzamelen we met een niet aflatend enthousiasme alle zaken die het leven interessanter en mooier maken. Dat doen wij o.a. met de (internationale) topmerken als ELLE, Vogue, Harper’s BAZAAR, Cosmopolitan, Glamour, Women’s Health, Quote, Esquire, National Geographic, Quest, Men’s Health en Runner’s World.

Lees meer

Als gretige nieuwsjagers speuren we de wereld af naar kwaliteit en trends op het gebied van mode, relatie, beauty, design (sorry, het worden nu wel erg veel Engelse termen) health, food, travel professional life of welk lifestyle aspect dan ook. Onze vondsten delen we vervolgens via al onze media en events met onze lezers, gebruikers, klanten en fans.

Dit doen we op onze herkenbare, hoogstaande, eigenzinnige manier en altijd met de behoeften van de eindgebruiker in het vizier. Door digitalisering en het veranderend consumentengedrag zijn media niet alleen multimediaal geworden maar gaat het naast content, meer en meer om services. In de creatie van content en services geldt onze grondwet: content/service first, medium/platform second. Autoriteit en relevantie worden steeds belangrijker in een wereld waar informatie in overvloed te vinden is. Hearst is een mediabedrijf waar de behoefte van onze gebruikers centraal staat. Wij staan dan ook meer dan ooit klaar om in deze behoefte te voorzien.

Lees minder
hearst
Hearst Netherlands - House of Hearst
hearst
Hearst Netherlands - House of Hearst

House of Hearst

In juni 2019 verhuisde Hearst Netherlands naar een gloednieuw kantoor, gedoopt tot House of Hearst, in de Amsterdamse Houthavens. Dit werd onlangs gevierd met een drukbezochte housewarming.

Housewarming Hearst Netherlands
Housewarming Hearst Netherlands

Uit onderzoek van Cognizant blijkt dat een prettige werkplek kan zorgen voor een creatieve boost binnen een bedrijf, met een verhoging van de productiviteit en een verbetering van de werkzaamheden tot gevolg. Stap één is het vinden van de ideale kantoorlocatie, voor zowel de organisatie als de werknemers. Is die droomplek gevonden, dan is het efficiënt en comfortabel inrichten van het pand de volgende stap. Deze vier kenmerken dragen bij aan een fijne werkplek. 

1. Fraai, natuurlijk uitzicht

Uit onderzoek van professor Rita Berto blijkt dat een fraai uitzicht op natuurlijk landschap de cognitieve functies van mensen verbetert. Het nieuwe kantoor van Hearst Netherlands ligt pal aan het water van het Amsterdamse IJ. Is jouw kantoor niet in natuurlijk gebied gevestigd, wat heel goed mogelijk is, dan zijn schilderijen of foto’s van landschappen een prima alternatief. Alleen al het bekijken van natuurafbeeldingen reduceert stress en werkt bevorderend voor de gezondheid en het welzijn.

2. Planten en open ruimtes

Ook natuurlijke elementen in het interieur bevorderen de gezondheid, creativiteit, prestaties en het concentratievermogen van werknemers, blijkt uit onderzoek van Interface. Denk aan: veel planten, het gebruik van natuurlijke kleuren en materialen en genoeg daglicht. Ook is het belangrijk dat de werkomgeving ‘open’ is, daarom is glas het ideale materiaal om ruimtes van elkaar te scheiden.

3. Fijne voorzieningen

Naast alle praktische zaken, zoals bureaus en stoelen, is het belangrijk om op tijd na te denken over aanvullende faciliteiten. Waar hebben de organisatie en werknemers behoefte aan? Van flexwerkplekken, loungeruimten, bedrijfsauto’s en fietsen, tot een goed uitgeruste keuken, een gezond lunchaanbod, een koffiebar en bedrijfsmassages: zulke voorzieningen zorgen voor een stijging van de onderlinge verbonden- en tevredenheid.

4. Goede bereikbaarheid

Het pand moet goed bereikbaar zijn, voor zowel de eigen werknemers als externe klanten. Zorg dus voor voldoende parkeermogelijkheden, maar stimuleer ook het gebruik van het openbaar vervoer en de fiets, zodat je bijdraagt aan een duurzame samenleving. Is er een treinstation, metrostation en/of bushalte in de buurt? Is het kantoor makkelijk bereikbaar per fiets? En is er een veilige fietsenstalling? Een uitstekende bereikbaarheid is het halve werk voor een prettige, energieke start van de dag. 

De toekomst? Volgens werkplek-experts zal de werkomgeving in 2030 meer gepersonaliseerd en gezonder zijn, met ruimte voor eigen inbreng in sfeer, licht en setting. De zintuigen zullen geprikkeld worden en iedereen zal zich er thuis voelen. Die nieuwe werkomgeving wordt ook wel ‘the ageless office’ genoemd: we laten het traditionele kantoor los. The city will be our workspace is dan ook een van de genoemde motto’s in het onderzoek van Facto. Kortom: een goede werk-rustverhouding op de werkplek is ideaal om de creativiteit, concentratie en energie van de werknemers continu op een zo hoog mogelijk niveau te houden, waardoor ze optimaal zullen presteren.

Ons nieuwe adres 
Hearst Netherlands
Moermanskkade 500 
1013 BC Amsterdam

Bronnen
Cognizant
Rita Berto
Interface
Facto

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Hearst Netherlands

Bij Hearst Netherlands, verzamelen we met een niet aflatend enthousiasme alle zaken die het leven interessanter en mooier maken. Dat doen wij o.a. met de (internationale) topmerken als ELLE, Vogue, Harper’s BAZAAR, Cosmopolitan, Glamour, Women’s Health, Quote, Esquire, National Geographic, Quest, Men’s Health en Runner’s World.

Lees meer

Als gretige nieuwsjagers speuren we de wereld af naar kwaliteit en trends op het gebied van mode, relatie, beauty, design (sorry, het worden nu wel erg veel Engelse termen) health, food, travel professional life of welk lifestyle aspect dan ook. Onze vondsten delen we vervolgens via al onze media en events met onze lezers, gebruikers, klanten en fans.

Dit doen we op onze herkenbare, hoogstaande, eigenzinnige manier en altijd met de behoeften van de eindgebruiker in het vizier. Door digitalisering en het veranderend consumentengedrag zijn media niet alleen multimediaal geworden maar gaat het naast content, meer en meer om services. In de creatie van content en services geldt onze grondwet: content/service first, medium/platform second. Autoriteit en relevantie worden steeds belangrijker in een wereld waar informatie in overvloed te vinden is. Hearst is een mediabedrijf waar de behoefte van onze gebruikers centraal staat. Wij staan dan ook meer dan ooit klaar om in deze behoefte te voorzien.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in