Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit zijn de genomineerden voor de PIM Marketing Literatuur Prijs 2019

Duurzaamheid en MVO krijgen veel aandacht dit boekenjaar.
PIM Literatuur prijs 2019
PIM Literatuur prijs 2019

Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) wil met de PIM Literatuurprijs, die dit jaar voor de 17e keer wordt uitgereikt, een impuls geven aan de ontwikkeling van het marketingvak. De genomineerden geven blijk van een originele visie op marketing en stimuleren lezers om met nieuwe inzichten aan de slag te gaan. Opvallend is dat duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen veel aandacht krijgen dit boekenjaar. Vorig jaar mocht Ruud Frambach de bijbehorende award in ontvangst nemen voor zijn boek ‘Doet marketing ertoe?’.

related partner content for mobile comes here

Nominaties

Uit een longlist van meer dan 40 marketingboeken is een shortlist samengesteld van 11 boeken. Dit zijn de nominaties in alfabetische titelvolgorde:

  • De onsterfelijke onderneming - Fons Van Dyck (LannooCampus)
  • De Onweerstaanbaarheidstheorie - Jan Heuvel (Boom uitgevers)
  • Digital Marketing Fundamentals, From Strategy to ROI - Marjolein Visser, Berend Sikkenga, Mike Berry (Noordhoff)
  • Excelleren in service - Jean-Pierre Thomassen, Eric de Haan (Management Impact)
  • Extreem klantgericht = Maatschappelijke impact + Commerciële slagkracht + Waardevolle klantrelaties - Danielle de Jonge (Van Duuren Management)
  • Het einde van concurrentie? Zakendoen in de platformeconomie - Cor Molenaar (Boom uitgevers)
  • Retail. De digitale hysterie voorbij. Ontwikkel en implementeer een winnende strategie als retailer of merkfabrikant - Gino van Ossel (Van Duuren Management)
  • The Positive Sum Game - Herman Toch & Ann Maes (Boom uitgevers)
  • Waardevolle Eenvoud - Bart Schouten (Van Duuren Management)
  • Who is accountable? Sales, marketing en communicatie op één lijn - Franck Kuppers, Werner van Beusekom (Management Impact)
  • Worlds of Wonder | Experience Design for Curious People - Erik Bär, Stan Boshouwers (BIS Publishers)

Opvallende ontwikkelingen

Boeken die in aanmerking komen zijn ontstaan vanuit het Nederlandse taalgebied en gepubliceerd in de periode van oktober 2018 tot en met september 2019. Bij het opstellen van de lijst is vooral gelet op de mate waarin de auteurs blijk geven van een vernieuwende kijk op marketing en ook in staat zijn om hun visie over te brengen. Daarnaast is het belangrijk dat de inzichten impact hebben en dat lezers uitgedaagd worden om de kennis toe te passen in hun eigen praktijk. De genomineerde boeken slagen daarin bovengemiddeld.

Juryvoorzitter Hans Molenaar (directeur Beeckestijn Business School): 'Er werden dit jaar minder boeken uitgebracht met een speciale focus op digital, social en data. We zien dat deze onderwerpen steeds meer geïntegreerd worden in bredere thema’s zoals retail, service en marketingstrategie. Opvallend is dat duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen veel aandacht krijgen dit jaar. Zeker als je dit vergelijkt met internationale marketingliteratuur loopt het Nederlandstalig marketingvakgebied hierin voorop.'   

Jury PIM Marketing Literatuur Prijs 2019

Voorzitter van de jury is Hans Molenaar, directeur Beeckestijn Business School. De overige juryleden, in alfabetische volgorde, zijn:

  • Aljan de Boer, head of inspiration TrendsActive
  • Arend-Jan Nijhuis, managing partner NICM
  • Brecht Janssen, director fundraising & communication Simavi 
  • Egbert Jan van Bel, auteur & kerndocent Beeckestijn Business School
  • Frank van Delft, managing partner CIM7
  • Max Kohnstamm, senior lecturer marketing Amsterdam School of International Business
  • Nanda Huizing, head of brand, communications & digital Philips Benelux
  • Rob Beltman, customer engagement expert, voorzitter van H3ROES
  • Roderick Mirande, senior redacteur marketing Adformatie
  • Ruud Frambach, hoogleraar Marketing Vrije Universiteit Amsterdam
  • Sjaak Hoogkamer, hoofdredacteur MarketingTribune
  • Sybella Koot-Roza, partner Marketing Queens
  • Wil Wurtz, CRM partner CRUX Digital
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in