Overslaan en naar de inhoud gaan

Kumpany behoudt NS-account na uitgebreide aanbesteding

De partijen werken al veertien jaar samen. De laatste ronde van de pitch ging tussen drie bureaus.
kumpany
NS en Kumpany blijven bij elkaar.
kumpany
NS en Kumpany blijven bij elkaar.

NS en Kumpany zijn geen onbekenden van elkaar; de partijen werken al sinds 2010 samen op het gebied van evenementen en merk- en pr-activaties. 

Verplichte aanbesteding

Waarom dan toch een aanbesteding? De NS is als semi-overheidsinstelling 'aanbestedingsplichtig', licht Jasper Admiraal van Kumpany toe. Een dergelijke aanbesteding wordt naar verluidt om de paar jaar uitgeschreven.

Om het account te behouden, kon Kumpany niet anders dan -wederom- deelnemen aan de pitch. Admiraal: 'Het is een klant bij wie we nog steeds veel energie voelen, dus we hebben alles op alles gezet. Dat we de aanbesteding hebben gewonnen, is een mooie bekroning.' 

De aanbesteding draaide om een zoektocht naar 'de meest geschikte reisgenoot', zegt Bob Bohlander, verantwoordelijk voor merkactivaties en partnerships bij NS. Kumpany begrijpt goed waar 'de route van de reizigers van NS' om draait, aldus Bohlander.

Drie bureaus

De pitch werd al in juni vorig jaar uitgeschreven. Kumpany heeft uiteindelijk in januari tegenover twee andere bureaus gepresenteerd. Welke dit zijn, laten zowel NS als Kumpany onbenoemd. TBWA\Neboko is nog altijd het vaste bureau voor reclamecampagnes van het spoorwegbedrijf. 

Het werk van de hand van Kumpany moet dit jaar rond grote landelijke events als de Dutch Grand Prix en de Nijmeegse Vierdaagse op de Nederlandse treinstations te zien zijn. Hoe dit er precies uit komt te zien, zal binnenkort duidelijk worden. 

Bij Kumpany, dat dit jaar zijn 25-jarig jubileum viert, werken zestien mensen voor merken als Bever, Storytel en Nespresso. Het Amsterdamse bureau is sinds vorig jaar onderdeel van bureaugroep GoodFellows

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in