
Online supermarkt Picnic lanceert vandaag zijn nieuwe televisiecommercial met wederom het elektrisch bezorgwagentje in de hoofdrol. De televisiecampagne loopt tot en met juli. De nieuwe film is tot stand gekomen zonder tussenkomst van een reclamebureau. Animatiestudio Holy Motion, bekend van stop-motion animatiefilm Knor, die in 2022 maar liefst drie Gouden Kalveren won, tekent voor creatie en productie van de commercial. Regisseur Mascha Halberstadt – die ook Knor maakte – is net als eerder weer betrokken bij de nieuwste Picnic-commercial. Dit is ‘m:
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandManager Corporate Communicatie
ROC van Amsterdam - FlevolandTeammanager Communicatie
Waterschap ZuiderzeelandDC
Stop-motion is heel wat anders dan CGI (Computer Generated Imagery) en kan tijdrovend zijn. In dit geval zelfs ‘extra tijdrovend’ volgens de makers. ‘We hebben een distributiecentrum nagebouwd en moesten daardoor werken met verschillende schaalgroottes. Dat was nodig om diepte te creëren. Het leverde extra werk op, waardoor we circa vier maanden zoet waren. Op het resultaat zijn we enorm trots. Dit had niet gekund als we niet de vrije hand hadden gekregen van Picnic.’
De boodschap die de commercial moet overbrengen, is dat de online super een groot assortiment heeft. Picnics medeoprichter Michiel Muller zegt dat het productassortiment over 2023 met 30 procent groeide, dankzij de toevoeging van het eigen merk.
Zonder bureau
De eerste commercial waarin het karretje de hoofdrol speelde, verscheen in oktober 2022 en was van de hand van reclamebureau N=5. Maar Picnic bleef niet bij N=5, want de tweede commercial (maart ’23) kwam tot stand in samenwerking met Hotel l’Amour. Deze derde commercial werd zoals eerder vermeld gecreëerd zonder enige bemoeienis van een reclamebureau.
Picnic-commercial 2022
Picnic-commercial 2023
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid