Overslaan en naar de inhoud gaan

Grand'Italia kiest Joe Public na pitch

De pitch ging tussen vijf bureaus. Het pastamerk werkte hiervoor samen met het internationale bureau Y&R.
grand italia
Joe Public is in een 'winning mood', hoewel het recent ook een grote pitch verloor.
grand italia
Joe Public is in een 'winning mood', hoewel het recent ook een grote pitch verloor.

Aan de keuze voor Joe Public ging een pitch vooraf, die sinds eind vorig jaar liep. Het pastamerk heeft met een vijftal bureaus een 'strategische reflectie-oefening' gedaan, zegt marketingdirecteur Jeroen Stirnberg. Het gaat naast Joe Public om 'een aantal lokale bureaus'. Een 'coffee & connect-sessie' ging daaraan vooraf, vult hij aan. 

Grand'Italia werkte hiervóór met de Spaanse tak van het internationale reclamebureau Y&R. De laatste campagne van dit bureau voor het merk in Nederland dateert van 2021. 

Jeroen van Eck, medeoprichter van Joe Public, toont zich logischerwijs opgetogen over het nieuws. Hij spreekt van een 'iconisch merk in de Nederlandse supermarkt' dat zich bij zijn bureau heeft gevoegd.

Jasje aan

Dat Joe Public de laatste tijd in een winning mood is, mag duidelijk zijn. In de afgelopen maanden wist het ook grote merken als Grolsch, Aldi en Burger King aan zich te binden. Tegelijkertijd was het Amsterdamse bureau in de race voor het gewilde Rabobank-account, dat naar verluidt naar Dentsu Creative is gegaan. Ook nam het bureau vorig jaar afscheid van Lidl, dat nu met Alfred samenwerkt. 

Joe Public heeft nu -net als een jaar geleden- zo'n vijftien tot twintig mensen in dienst, zegt Van Eck. 'Met het verlies van Lidl vorig jaar hebben we een jasje uit moeten trekken, dat we nu weer aan kunnen doen', zegt hij. Lacht: 'Maar goede mensen mogen ons zeker bellen.'

De laatste campagne van Grand’Italia in Nederland (uit 2021, door Y&R) is hieronder te zien.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in