Overslaan en naar de inhoud gaan

Mark Schoones en Slaven Mandic lanceren 'bureau voor werkgevers' Twenty Two

Het 'werkgeversmerk' wordt steeds belangrijker, meent Mandic. De directie bestaat uit Mark Schoones en daarnaast Nathan Kroes.
twenty two
'Het goed positioneren van het werkgeversmerk gaat het verschil maken', stellen de oprichters.
twenty two
'Het goed positioneren van het werkgeversmerk gaat het verschil maken', stellen de oprichters.

Mark Schoones en Slaven Mandic lanceren Twenty Two, een marketingbureau dat werkgevers moet ondersteunen in zaken als employer branding, recruitment-marketing en job advertising. Het bureau is onderdeel van The Works, het bedrijf achter onder meer uitzendbureau YoungCapital. 

related partner content for mobile comes here

De directie van Twento Two wordt gevormd door oprichter Mark Schoones en daarnaast Nathan Kroes. Laatstgenoemde was eerder commercieel verantwoordelijk voor job-platforms van The Works, zoals Jobbird.com en Studentjob. Bij Twenty Two wordt hij onder meer verantwoordelijk voor het klantportfolio. Slaven Mandic is 'als medeoprichter betrokken' bij Twenty Two, zo meldt het bureau in een persverklaring. 

Mandic heeft ruime ervaring in de wereld van arbeidsmarktcommunicatie. Zo is hij ceo van onder meer het eerder genoemde Jobbird.com en Jobster (beiden bedrijven zijn onderdeel van The Works). Ook was hij director of advertising van Mediahuis Nederland. 

Mark Schoones was jarenlang werkzaam bij Wayne Parker Kent, meest recent als creative director, waarna hij in 2021 reclamebureau Mix oprichtte. Eind vorig jaar sloot dit bureau de deuren vanwege 'een moeilijk jaar', aldus Schoones in Adformatie.

Het werkgeversmerk

Mandic: 'De arbeidsmarkt verandert en de vragen van werkgevers veranderen mee. Nu de arbeidsmarkt krimpt en kandidaten steeds vaker ruime keuze hebben, speelt het werkgeversmerk een steeds bepalendere rol. Het goed positioneren, vormgeven en vermarkten van dat werkgeversmerk - dat gaat de komende tijd het verschil maken.'

Schoones: 'Na de verkoop van Mix (aan Makerstreet, red.) ben ik -vrij clichématig- op zoek gegaan naar wat ik écht belangrijk vind in mijn werkende leven. Na veel gemijmer kwam ik tot 'mensen'. En na één gesprek met Slaven en Nathan wist ik: met hen ga ik in zee.'

Hij vervolgt: 'Iedereen zoekt goede werknemers, maar het vinden van die mensen is een specialisme op zich. Doordat we hier zo dicht op veel 'mensenmerken' zitten, van jobboards tot recruitment, kunnen we de arbeidsmarkt overzien in de meest brede zin van het woord.'

Twenty Two is gevestigd in het hoofdkantoor van The Works in Hoofddorp.
 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in