Overslaan en naar de inhoud gaan

Rabobank-pitch tussen 3 bureaus in 'afrondende fase'

Het ziet ernaar uit dat het account naar Dentsu Creative gaat. Vooralsnog is DDB Amsterdam het 'lead agency' van de bank.
rabo pitch
Het hoofdkantoor van Rabobank in Utrecht
rabo pitch
Het hoofdkantoor van Rabobank in Utrecht

De bureaupitch van Rabobank, die sinds november vorig jaar loopt, bevindt zich in de afrondende fase. Dat bevestigt een woordvoerder van de bank aan Adformatie

related partner content for mobile comes here

De uitslag moet zeer binnenkort bekend worden. De pitch, die werd begeleid door Peter van Leeuwen van Leone BV, gaat nog tussen Dentsu Creative, Joe Public en DDB Amsterdam. 

Volgens goed ingevoerde bronnen heeft Dentsu Creative de pitch gewonnen. Zowel Dentsu als Rabobank geven aan dit te kunnen 'bevestigen noch ontkennen'. De handtekeningen zijn nog niet gezet, aldus de bank. 

DDB

DDB Amsterdam (voorheen 180 Amsterdam) is sinds 2019 het lead agency van Rabobank. Dit bureau ontwikkelde onder meer de langlopende en grootschalige ClubSupport-campagne voor de bank. Op het gebied van online- en arbeidsmarktcommunicatie werkt Rabobank veel samen met Kaliber Interactive.

Gevraagd naar de reden van de pitch, zegt Rabobank: 'We zoeken naar een geïntegreerde manier om binnen en buiten Nederland verder te bouwen aan een sterk coöperatief merk en ons coöperatieve karakter ook voor nieuwe generaties relevantie, betekenis en kleur te geven.'

Pitch in 2017

In vergelijking met 2017 pakt Rabobank de pitch een stuk bescheidener aan. In dat jaar kwam de bank met een 'open pitch' waar een 'breed scala aan creatieve partijen' aan mee mocht doen. De werkwijze kwam Rabobank toentertijd op flinke kritiek te staan, onder meer van branchevereniging VIA. 

Rabobank is na ING de grootste bank van Nederland. ING werkt sinds 2022 met TBWA\Neboko als vast reclamebureau samen. ABN Amro, de derde bank van het land, koos vorig jaar voor Ace als zijn vaste bureau. Deze bank was -net als Rabobank nu- op zoek naar een bureau dat 'nieuwe generaties' weet te bereiken. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in