Overslaan en naar de inhoud gaan

Carla der Kinderen voorzitter Vinex, Joris van Lierop directeur

Karin Schut vertrekt als directeur.
Vinex
Vinex

Nu de nieuwe NMO-organisatie in 2024 een feit is en het NMO online onderzoek is geïntroduceerd, begint er een vernieuwd team bij Vinex. Carla der Kinderen (RTL/ Ad Alliance) is de nieuwe voorzitter van Vinex. Ze neemt de rol over van Rien van Beemen (Mediahuis). Joris van Lierop wordt de nieuwe directeur van Vinex als opvolger van Karin Schut. Zij is een van de grondleggers van het nieuwe bereiksonderzoek. Der Kinderen is al geruime tijd bestuurslid bij Vinex en nauw betrokken bij de lancering van het nieuwe onderzoek. Van Beemen blijft betrokken als lid van het NMO-bestuur.

Van Lierop werkte eerder als uitgever bij verschillende mediaconcerns en heeft met TCE een eigen mediabedrijf. Hij was eerder een aantal jaren voorzitter van Vinex en is goed bekend met de verschillende disciplines en krachtenvelden die een rol spelen binnen NMO. 

related partner content for mobile comes here

 

'Het is belangrijk om met elkaar standaarden te delen om zo een gelijk speelveld te creëren. Betrouwbaar en onafhankelijk bereiksonderzoek is een belangrijke voorwaarde voor een gezonde markt waar alle deelnemers, exploitanten, mediabureaus en adverteerders van profiteren. Karin heeft met het nieuwe onderzoek fantastisch werk afgeleverd, een stevig fundament waar de digitale gemeenschap nog jaren op kan bouwen', zegt Van Lierop. 

Schut: 'Nu het nieuwe onderzoek staat, is de belangrijkste taak dit als marktstandaard voor digitaal bereik in de markt uit te rollen. Vinex behartigt hierbij de belangen van de publishers binnen het online domein en die zijn met Joris van Lierop als directeur in goede handen.'

Het Vinex-bestuur bestaat per 1 februari uit Carla der Kinderen, voorzitter (Ad Alliance/RTL), Barbara Hazenberg: penningmeester (DPG Media), Anne Marije de Vries Lentsch (Hearst), Charelle Akihary (NPO) en Erik Grimm, secretaris.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in