Overslaan en naar de inhoud gaan

Glasnost en Walkie Talkie gaan strategische samenwerking aan

De bureaus gaan nauwer samenwerken in Nederland en België om bestaande en nieuwe klanten beter te bedienen.
Glasnost en Walkie Talkie
© Afbeelding: aangeleverd
Glasnost en Walkie Talkie
© Afbeelding: aangeleverd

Creatief pr-bureau Glasnost en pr-bureau Walkie Talkie gaan een strategische samenwerking aan, die de volgende fase inluidt van de al drie jaren durende samenwerking in Nederland en België. De strategische samenwerking houdt volgens de partijen in dat teams nauwer gaan samenwerken om 'de vraag naar geïntegreerde pr in de Benelux op te pakken.'

related partner content for mobile comes here

Merken kiezen vaker Benelux-aanpak

Glasnost (onderdeel van Ace, uit Nederland) en Walkie Talkie (België) noemen zich allebei boutique-bureaus en willen via de nauwere samenwerking zowel corporate pr als marketing pr aanbieden aan merken in de Benelux. De bureaus doen dat op dit moment al voor onder meer Magnum en Rituals. Veel andere partijen kiezen een pr-bureau voor Nederland en een pr-bureau voor België, zeggen Glasnost en Walkie Talkie. 'Dat is logisch, want lokale culturele kennis en een sterk netwerk zijn en blijven de sleutel naar succes. Integratie en efficiëntie van een dergelijke aanpak zijn echter vaak uitdagend.' Een andere optie is een pr-bureau vinden dat zowel in Nederland als België actief is. Dat zijn er maar weinig, claimen de partijen. 

Voor Glasnost en Walkie Talkie is dat marktpotentieel reden om nauwer samen te gaan werken. Henk Boersen, managing director van Glasnost, meldt: 'Nu ook onze klanten vanuit efficiënte doeleinden steeds meer verschuiven naar een Benelux-aanpak, werd het tijd om onze samenwerking te bekrachtigen. In Walkie Talkie hebben we een gelijkwaardige partner gevonden met dezelfde omvang, ervaring en kwaliteit voor serieuze impact.'

Samengesteld team

De samenwerking uit zich in een gezamenlijk team van pr-experts van Glasnost en Walkie Talkie met één aanspreekpunt voor de klant. Ook creatieven en strategen gaan meer met elkaar samenwerken in de conceptontwikkelingsfase. 

'In de Belgische markt groeit de vraag naar een geïntegreerde pr-aanpak voor Nederland en België. Daarop wilden wij een eigen gepast antwoord bieden. We zijn op zoek gegaan naar een pr-bureau dat ons bureau en ons netwerk kan aanvullen. Daarnaast moet het bureau een sterke lokale kennis en dezelfde creatieve pr-visie hebben. In Glasnost hebben we een gelijkgestemde gevonden, waardoor we al geruime tijd zeer prettig en succesvol samenwerken', zegt Andrew Vassallo, medeoprichter van Walkie Talkie.

Lees ook

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in