Overslaan en naar de inhoud gaan

Bever kiest Havas Lemz voor nieuwe positionering, na 8 jaar weg bij KesselsKramer

Havas Lemz wordt verantwoordelijk voor de communicatieve invulling van de positionering en merkidentiteit van Bever.
Bever-winkel
Bever-winkel
Bever-winkel
Bever-winkel

Bever heeft na een uitgebreide bureauoriëntatie het account voor marketingcommunicatie ondergebracht bij Havas Lemz.

related partner content for mobile comes here

Het bureau wordt verantwoordelijk voor de communicatieve invulling van de positionering en merkidentiteit van Nederlands 'buitenwinkel'. Naar verwachting wordt half juni de eerste campagne onder regie van Havas Lemz gelanceerd.

Judith Peters, ceo van het bureau, ziet de nodige overeenkomsten tussen het nieuwe account en haar bureau: ‘Bever biedt niet alleen goede en duurzame producten, Bever werkt ook aan oplossingen voor overconsumptie en overproductie en het effect daarvan op buiten. Iets wat ook ons bureau heel na aan het hart ligt.’

De keuze voor Havas Lemz is gebaseerd op gesprekken en de gepresenteerde ideeën over een duurzame positionering van Bever. 

Marjolein Vendrig, director marketing Bever: ‘Na acht jaar met KesselsKramer te hebben gewerkt aan de meest prachtige en succesvolle campagnes als ‘Niemand is een Binnenmens’, was het tijd voor een frisse, nieuwe blik. We zijn op zoek gegaan naar een bureau dat met ons de komende jaren op een onderscheidende manier verder bouwt aan het merk.’

Betekent de keuze voor het nieuwe bureau dat de positionering wordt vernieuwd of aangepast? 

Vendrig: 'Jazeker. We vonden het tijd voor een frisse, nieuwe blik en zijn daarom op zoek gegaan naar een bureau dat met ons de komende jaren op een onderscheidende manier verder bouwt aan het merk. Een merk dat constant in ontwikkeling is. Onze nieuwe businessmodellen geven een andere kijk op het traditionele retail model dat gericht is op het verkopen van producten. Wij richten ons op de levensduur van producten en bijbehorende services zoals reparatie en onderhoud. En dat doen we omdat wijzelf, maar ook consumenten willen inspireren om minder bij te dragen aan de afvalberg en zo nog beter voor buiten te kunnen zorgen.'

Welke vraag werd bureaus gesteld voor oriëntatie? 

Vendrig: 'We hebben gekeken naar bureaus die ons strategisch konden prikkelen en challengen en daarnaast goed zijn in het neerzetten van een spraakmakende, effectieve en omnichannel-campagne. Verder hebben we gekeken naar de werkwijze binnen het bureau, maar bovenal was het voor ons belangrijk dat er een goede klik was. De basis van een duurzame relatie.'

Waarom is er concreet gekozen voor Havas Lemz? 

Vendrig: 'Omdat Havas Lemz ons het gehele traject het meest heeft geïnspireerd en verrast, en voldeed aan alle bovenstaande criteria. We denken met hen echt een stap verder te komen.'

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in