Overslaan en naar de inhoud gaan

Super Bowl 2024: veel bekende Amerikanen, onverwachte humor en een achtbaan vol emoties

De 58e Super Bowl staat voor de deur. Rogier Vijverberg van SuperHeroes selecteert vanuit New York zijn favoriete commercials.
super bowl
Martin Scorsese schittert in de Super Bowl-commercial van Squarespace.
super bowl
Martin Scorsese schittert in de Super Bowl-commercial van Squarespace.

Laten we het dit jaar gewoon eens niet over de kosten van een Super Bowl-reclame hebben. Waarom zouden we? De Super Bowl, het jaarlijkse popfestival van de reclame, vindt dit weekend plaats in Las Vegas en niets menselijks is de marketeer vreemd: natuurlijk wil je daar wel een gokje wagen. 

related partner content for mobile comes here

Sin City heeft er in ieder geval heel veel zin in. Het kreeg Taylor Swift en miljoenen Swifties als een onverwacht kado in de schoot geworpen en dat leidde weer tot talloze onvermoede complottheorieën. En ik geef toe: ik woon nu alweer bijna vijf jaar in Brooklyn, maar inmiddels kijk ik zelf ook uit naar de ‘SuperBowl watch parties’ en alle gekkigheid eromheen. 

Over gekkigheid gesproken: het allerbeste recept voor een Super Bowl-commercial heeft natuurlijk Bekende Amerikanen, liefst een pratend dier en jawel, een woordgrap in zich. Humor om te lachen, al is het over het algemeen vreselijk veilig, dat wel. 

Veel commercials worden vooraf geteasd en al zijn ze nog niet alle zeventig gelanceerd, hierbij vast mijn (voorlopige) favorieten.

Reese's Cups: Yes!

Amerika is gek op Reese’s ‘peanut butter cups’. Dus toen Reese’s bekend maakte het recept aan te passen… noooooooo! Wat volgt is een achtbaan vol emoties en ik moest er stiekem best om lachen. 

Wat ook goed is: hoe vaker je ‘m bekijkt, hoe meer je erin ziet. Plus de boodschap kun je echt niet missen. 

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Squarespace - Hello Down There

Traditiegetrouw heeft Squarespace groots uitgepakt. Na Keanu Reeves en Adam Driver is het nu de beurt aan Martin Scorsese. Over de tachtig, maar wat een energie heeft die man! Samen met zijn dochter Francesca doet hij het ook nog eens heel goed op TikTok.

De teaser is eigenlijk het beste. Bijna vier minuten lang uit de losse pols geïmproviseerd als ‘kijkje achter de schermen’.

En dan de commercial. ‘A website makes it real’, want aliens willen nu ook weleens aandacht.  

Uber Eats - Don’t Forget Uber Eats

Als je iets wilt onthouden, moet je iets vergeten. Hopelijk voor Uber Eats is dat DoorDash (al hebben die ook een hele slimme SuperBowl commercial). Onvergetelijk is het niet met Jennifer Aniston, David Schwimmer, Usher, de Beckhams en Jelly Roll - vermakelijk wel.

Paramount+ - Mountain of entertainment

Sommigen noemen deze commercial het beste dat Paramount+ tot nu toe heeft geproduceerd. Beetje overtrokken, maar de mix Patrick Stewart, Lt. Jim Dangle en Peppa Pig is onverwacht grappig.    

Michael CeraVe - Human skin is his passion

Ik noemde het al, de woordgrap. Michael Cera speelde in ‘Superbad’, Juno en Barbie maar blijkt ook nog eens de uitvinder van ‘skincare’-merk CeraVe. De afgelopen weken dook hij al onvermoed op in podcasts en influencer posts en nu is daar niet alleen een SuperBowl commercial… maar jawel, ook een website!  

Rogier Vijverberg is medeoprichter en chief creative hero van SuperHeroes.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in