Overslaan en naar de inhoud gaan

In de nieuwe campagne van Toyota wacht taxichauffeur Roy wederom een verrassing

Het betreft de derde merkfilm (bureau: DDB) onder de vlag 'Een Toyota rijd je nooit alleen voor jezelf'.
toyota
Roy op een benefietveiling.
toyota
Roy op een benefietveiling.

In de nieuwe merkfilm van Toyota zien we hoe de inmiddels bekende taxichauffeur Roy door zijn vrouw en dochter verrast wordt. Zij weten hoe behulpzaam Roy zelf altijd is en hebben daarom een plannetje bedacht om -samen met Roy- geld in te zamelen bij een benefietveiling. Dat geld ophalen lukt wel, maar het verloopt niet geheel volgens plan.

related partner content for mobile comes here

De campagne is bedacht en ontwikkeld door DDB Amsterdam, het vaste reclamebureau van Toyota. De productie lag in handen van Pink Rabbit.

Pol Hoenderboom, executive creative director DDB Amsterdam: 'In de vorige twee campagnes stond Roy steeds klaar voor anderen, nu gooien we het over een iets andere boeg. In de film zit weer een leuke twist, die ditmaal ontstaat door Roy's eigen vrouw. Roy zelf laat het maar een beetje over zich heenkomen: he takes one for the team.'

De merkcampagne genaamd 'Een toyota rijd je nooit alleen voor jezelf' loopt sinds juni vorig jaar. Doel van de campagne is om met goedzak Roy het automerk een 'menselijk en sociaal gezicht' te geven. DDB Amsterdam (voorheen Etcetera) werkt al sinds 2016 voor Toyota.

DDB behoudt Toyota

Ondanks de langlopende samenwerking en het nieuwe reclameconstruct van de hand van DDB, schreef Toyota vorig jaar een pitch uit, waar het huidige bureau alsnog als winnaar uit de bus kwam. Strategy director Job Koopman zei daarover: 'We wilden het account heel graag behouden en hebben daarom besloten het om te draaien. Als het huidige bureau had het volgens ons geen zin om in het verdomhoekje te gaan zitten, we wilden juist bewijzen dat wij de juiste partij zijn. En dat heeft gewerkt.'

De nieuwe campagne wordt op televisie en via diverse online kanalen uitgerold.

Credits:
Opdrachtgever Toyota Nederland: 
Luuk Maes, John de Wit, Stefan Kleinrouweler, Kevin Adams, Martijn van de Ven
Bureau: DDB Amsterdam
Productie en regie: Pink Rabbit, Rogier Hesp x Ismael ten Heuvel
Offline: Martin Heijgelaar
Online: de Grot, grade Joppo
Muziek: Tom Tukker
Sound: Public Audio

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in