
Het duo, afkomstig van digitaal bureau BTTR, wil met Chocolate de PR-wereld opschudden door als eerste bureau in de sector met het true pricing-model te werken.
Eerlijke PR in een transparant tijdperk
De roep om transparantie binnen het bedrijfsleven wordt steeds luider, mede door regelgeving zoals de Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD). Bedrijven moeten niet alleen hun impact op duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen inzichtelijk maken, maar ook op een heldere en geloofwaardige manier communiceren over hun werkwijze en kostenstructuur. Chocolate speelt hierop in door -naar eigen zeggen- als eerste openheid van zaken te geven over de kosten en opbrengsten van PR.
Vacatures
Medewerker communicatie
ZMGroepProject Communication Advisor
AMS InstituteClustercoördinator Energiezuinig Wonen
Milieu Centraal“Bij Chocolate geloven we dat eerlijkheid en transparantie de basis vormen van effectieve communicatie,” zegt mede-oprichter en strateeg Thijs van Dijk. “Door te werken met een true pricing-model maken we inzichtelijk welke inspanningen er echt nodig zijn om PR succesvol in te zetten. Dit model helpt niet alleen om eerlijke prijzen te hanteren, maar ook om vertrouwen op te bouwen bij opdrachtgevers en stakeholders.”
Innovatie als onderscheidend vermogen
Een van de technieken waarmee het bureau zich onderscheidt, is realtime motion. Deze technologie maakt het mogelijk om de resultaten van de pr-inspanningen in earned media en andere vormen van communicatie direct te meten en monitoren. Dit stelt bedrijven in staat om sneller te reageren op ontwikkelingen en hun boodschap effectiever over te brengen.
“Realtime motion is een gamechanger,” stelt co-founder en digital designer Jordie Koppenaal. “Het zorgt voor dynamische en relevante communicatie, waardoor merken een diepere impact kunnen maken bij hun doelgroep.” Volgens Koppenaal draait moderne PR niet alleen om de juiste boodschap, maar ook om de manier waarop deze wordt gebracht: “In een wereld waarin alles steeds sneller gaat, moet communicatie mee evolueren.”
Een nieuwe generatie PR-bureau
Chocolate richt zich op start-ups en scale-ups die op zoek zijn naar innovatieve en transparante PR-oplossingen. Naast strategische PR en reputatiemanagement helpt het bureau organisaties met reporting en datavisualisaties, zodat complexe informatie inzichtelijk wordt. Het bureau, gevestigd in Ede, wil hiermee niet alleen de PR-sector vernieuwen, maar ook bijdragen aan een eerlijkere en duurzamere communicatie-industrie.
Meer informatie: www.heychocolate.com
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid