Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuw bureau Chocolate introduceert true pricing-model in PR: transparantie als nieuwe standaard

Een eerlijke prijs voor PR-diensten. Dat is de belofte van Chocolate, het nieuwe bureau van Thijs van Dijk en Jordie Koppenaal.
Met een nieuw model kun je doorlopend het pr-bereik monitoren
Precies krijgen waar je voor betaalt, dat is de belofte van Chocolate.
Met een nieuw model kun je doorlopend het pr-bereik monitoren
Precies krijgen waar je voor betaalt, dat is de belofte van Chocolate.

Het duo, afkomstig van digitaal bureau BTTR, wil met Chocolate de PR-wereld opschudden door als eerste bureau in de sector met het true pricing-model te werken.

related partner content for mobile comes here

Eerlijke PR in een transparant tijdperk

De roep om transparantie binnen het bedrijfsleven wordt steeds luider, mede door regelgeving zoals de Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD). Bedrijven moeten niet alleen hun impact op duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen inzichtelijk maken, maar ook op een heldere en geloofwaardige manier communiceren over hun werkwijze en kostenstructuur. Chocolate speelt hierop in door -naar eigen zeggen- als eerste openheid van zaken te geven over de kosten en opbrengsten van PR.

“Bij Chocolate geloven we dat eerlijkheid en transparantie de basis vormen van effectieve communicatie,” zegt mede-oprichter en strateeg Thijs van Dijk. “Door te werken met een true pricing-model maken we inzichtelijk welke inspanningen er echt nodig zijn om PR succesvol in te zetten. Dit model helpt niet alleen om eerlijke prijzen te hanteren, maar ook om vertrouwen op te bouwen bij opdrachtgevers en stakeholders.”

Innovatie als onderscheidend vermogen

Een van de technieken waarmee het bureau zich onderscheidt, is realtime motion. Deze technologie maakt het mogelijk om de resultaten van de pr-inspanningen in earned media en andere vormen van communicatie direct te meten en monitoren. Dit stelt bedrijven in staat om sneller te reageren op ontwikkelingen en hun boodschap effectiever over te brengen.

“Realtime motion is een gamechanger,” stelt co-founder en digital designer Jordie Koppenaal. “Het zorgt voor dynamische en relevante communicatie, waardoor merken een diepere impact kunnen maken bij hun doelgroep.” Volgens Koppenaal draait moderne PR niet alleen om de juiste boodschap, maar ook om de manier waarop deze wordt gebracht: “In een wereld waarin alles steeds sneller gaat, moet communicatie mee evolueren.”

Een nieuwe generatie PR-bureau

Chocolate richt zich op start-ups en scale-ups die op zoek zijn naar innovatieve en transparante PR-oplossingen. Naast strategische PR en reputatiemanagement helpt het bureau organisaties met reporting en datavisualisaties, zodat complexe informatie inzichtelijk wordt. Het bureau, gevestigd in Ede, wil hiermee niet alleen de PR-sector vernieuwen, maar ook bijdragen aan een eerlijkere en duurzamere communicatie-industrie.

Meer informatie: www.heychocolate.com

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in