Marcel Surendonk na 18 jaar weg bij Mojo

Het is tijd voor een volgende stap en nieuwe energie, aldus de sponsorbaas.

Marcel Surendonk.

Marcel Surendonk is gestopt als head of brand partnerships bij concert- en festivalorganisator Mojo. Dat heeft hij zojuist bekendgemaakt in een mail aan relaties.

Hij werkte sinds 2006 als sponsormanager en tevens MT-lid bij de organisator van onder meer Lowlands, North Sea Jazz en Pinkpop en was medeverantwoordelijk voor onder meer de totstandkoming van talloze bekende en minder bekende zogeheten merkactivaties op die festivals. Surendonk zegt terug te kijken op een 'enerverende tijd met vele mooie samenwerkingen'. Echter is het tijd voor een volgende stap en nieuwe energie, aldus Surendonk.

Hoe dat eruitziet, laat hij achterwege. Wie zijn opvolger is of wordt, is ook niet duidelijk. Wel zegt Surendonk: 'Aangezien de voorbereidingen voor het festivalseizoen 2025 alweer in volle gang zijn zal ik zo snel mogelijk mijn werkzaamheden overdragen.'

Gele M

Afgelopen zomer sprak Adformatie met Surendonk, toen hij -op vakantie- vol in de voorbereiding van Lowlands zat. Het pop- en cultuurfestival in Biddinghuizen staat al jaren bekend om z'n sterke merkactivaties, hoewel die tijdens en na de laatste editie wisselend werden ontvangen. Zo was er de populaire Drömland-activatie van Ikea, maar zetten sommige bezoekers vraagtekens bij de aanwezigheid van een levensgrote gele M van McDonald's op het festivalterrein. Surendonk zei voorafgaand aan het festival: 'De plank echt misslaan gebeurt weinig, maar er zijn wel activaties die het net niet zijn. Vaak is daarbij de oorzaak dat het merk teveel met zichzelf bezig is en te weinig met de wensen en behoeften van de festivalbezoeker.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie