De superbowl barstte uit zijn voegen van de food ads. Popeyes introduceerde chicken wings, Reese’s voegde caramel toe aan een klassieker en Jif pindakaas brak een lans voor achtergebleven staken selderij. Maar daar is al genoeg over geschreven. Komt-ie…!
Sir Kensington’s- Obey Tongue
Een zombie die ‘Meh Morning Mix’ in een schaaltje giet. Een stem als een boomstammenversnipperaar die zegt ‘Food…’. Mijn interesse is gewekt. Het perspectief van de film schakelt naar binnensmonds: ‘Obey tongue’. Tong wil saus. Raarrrrr. Heel leuk raarrrrr.
Bureau: VML New York
Regie: Jesse James McElroy @ Rover Content
Magnum - Find Your Summer
Wat doe je als typisch zomerproduct in de winter? Je maakt je eigen zomer. Een klein beetje zon verwarmt de ziel, ook in de winter. De film doet me denken aan de golf van prachtige, metaforische films die eind jaren negentig populair waren (shout out aan het toenmalige N=5!). Een charmante manier om buiten het seizoen shine te pakken.
Bureau: LOLA MullenLowe (Madrid)
Regie: Juan Cabral @MJZ
KFC - Tower Burger
Daar waar productcommunicatie nog wel eens een tikje rationeel kan zijn (merk graag het eufemisme op) ontspringt deze campagne KFC de dans. Big burgers hebben big ads nodig. De Tower Burger past niet op het scherm. Simpel idee, complexe executie, ook prachtig toegepast in outdoor en social.
Bureau: Mother London
Regie: Martin Poole @ INK Creative
Quaker Oats - You’ve Got This
‘Turkey of the Week’ (en dat is dus slecht) volgens Campaign Magazine, maar anderen schieten vol. Quaker Oats vertelt een coming of age verhaal over een vader en zoon met de ontbijttafel als arena. De twee hebben de gewoonte om met hun schaaltjes te ‘proosten’, als belichaming van het merkthema ‘You Got This’. Houd dat vol, maak het groot en het wordt een brand asset.
Bureau: Uncommon Creative Studios
Regie: Charlotte Wells via MJ
McDonald’s - The Race to WcDonald’s
Een campagne in 30 landen die er uit ziet als een spelfout. Makers van animé-content gebruiken ‘WcDonald’s’ in hun films om auteursrechtelijke kwesties te vermijden. Veelvuldig gebruik heeft de bijnaam cultstatus opgeleverd. Wieden+Kennedy omarmt term in de grootste marketing-inspanning van McDonald’s dit jaar. Dapper, net zoals de geanimeerde food porn.
bureau: Wieden + Kennedy
production: Studios Pierrot
Olaf van Gerwen is food & drinks-specialist bij Chuck Studios.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!