De 5 lekkerste internationale food & drinks-campagnes van oktober

Olaf van Gerwen deelt maandelijks het opmerkelijkste werk in food & drinks over de grens waar hij doorgaans niets mee te maken heeft.

Olaf van Gerwen, columnist Adformatie.

Uber One | Uber Eats - Best Friends

‘So…do you eat food?’ is de briljante openingszin van Otis uit Sex Education tegen Robert de Niro die een maaltje Uber Eats zit weg te snavelen. Belooft veel goeds, en terecht. Uber and Uber Eats zijn diensten die mentaal best ver uit elkaar liggen. Net als deze twee acteurs. En toch is de onwaarschijnlijke vriendschap een speelfilm waard.

Bureau: Mother London
Regie: David Shane via O Positive

Heinz - Ridiculously Wrong or Ridiculously Good?

Een beetje Italiaan draait de ogen ten hemel bij de gedachte Heinz Tomatenketchup in een pasta te gebruiken. Toevallig werken er twee Italianen bij ons, Stefano en Leonardo, en beiden deden precies dat. Maar een split second later realiseerden de heren zich natuurlijk ook dat dit ook dapper, geestig en opvallend is.

Bureau: Wunderman Thompson Spain

heinz
Heinz Tomatenketchup.

Reeses - File That Under C for Creamy

Telkens wanneer ik ‘You want to put peanut butter in it, don’t you?’ hoor voel ik me alsof iemand een stiekeme fetish van me onthult. Let op hoe het breken van de reep klinkt, het vertelt je precies hoe romig de chocola-pindakaas-combi is. Met dit platform kan Reese’s nog wel even door, en dat doen ze: de kerstfilm is ook al klaar.

Bureau: Mother
Regie: Tom Bunker @ManvsMachine

Marmite - First Timers

Martmite vind je lekker of ontzettend smerig, daar zit weinig tussenin. Om angstige first-timers over de streep te trekken bedacht Adam&Eve een campagne die ook niet zomaar aan je voorbij gaat. Flat Eric 2.0 met trendy kapsel, een supermuziekje, kotsgeluiden en seksuele innuendo’s, het merk gaat vol op het orgel. Ook voor de campagne geldt: love it or hate it.

Bureau: Adam & Eve/DDB
Regie: Guy Shelmerdine @ Smuggler

Walkers - We love potatoes, so you can love Walkers

Als je de jeugd van Bruce Wayne kent weet je waarom Batman bestaat. Dat doet een inspirerende backstory. Walkers pocht met haar onvoorwaardelijke liefde voor de aardappel, onder begeleiding van de moeder aller powerballads. En na de chute is het de consument die The Power of Love ondervindt. Ik hou van campagnes die van kop tot kont branded zijn, uitpuilend van de brand- en campagne-assets, en toch amuseren. Dit is er zo eentje.

Bureau: VCCP London
Regie: Rob Leggatt @Knucklehead

Olaf van Gerwen is food & drinks-specialist bij Chuck Studios.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie