Overslaan en naar de inhoud gaan

Hanneke Faber wordt de nieuwe ceo van Logitech

Ze vertrekt bij Unilever waar ze president Nutricion was.
Hanneke Faber
Hanneke Faber
© Unilever
Hanneke Faber
Hanneke Faber
© Unilever

Hanneke Faber vertrekt bij Unilever en wordt ceo van Logitech International. Zij begint op 1 december aan haar nieuwe job.

related partner content for mobile comes here

‘Ik ben zeer vereerd om bij Logitech te komen werken’, zegt Faber. ’Het is een geliefd mondiaal merk dat staat voor gebruikersgericht ontwerp, techniek en innovatie met een benijdenswaardige reputatie op het gebied van duurzaamheid.’

Als ceo zal Hanneke Faber in eerste instantie werken op het hoofdkantoor van Logitech in Zwitserland, voordat ze volgend jaar naar Silicon Valley verhuist.

Logische stap

De ceo-functie is een logische stap in haar loopbaan. Faber bekleedde vanaf 1992 verschillende internationale marketingfuncties bij Procter & Gamble waar ze eindigde in 2013 als vicepresident. Ze maakte de overstap naar Ahold Delhaize dat ze in 2018 inruilde voor Unilever.

Een jaar na haar start daar maakte ze promotie om de mondiale functie van president Nutricion op zich te nemen. Ze ontpopte zich als voortrekker van brand-activism. In een interview met zei ze te geloven dat elk Unilever-merk een hoger doel in het leven moet zoeken. 'Want merken met een missie, dáárin zit de groei.'

Activistisch 'belast' 

Dat ze zich als activistisch manager ontpopte was overigens niet toevallig. Hanneke Faber is de dochter van de Mient Jan Faber, in de jaren ’80 het boegbeeld van de internationale vredesbeweging en het verzet tegen de plaatsing van kruisraketten in Nederland.

Faber volgt Bracken Darrell op, die afgelopen juni zijn vertrek bekendmaakte naar VF Corporation, het bedrijf achter merken als Vans, The North Face, en Timberland.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in