Overslaan en naar de inhoud gaan

Top-5 non-Superbowl food & drinks-campagnes van februari

Olaf van Gerwen deelt bijna-maandelijks het opmerkelijkste werk in food & drinks uit het buitenland waar hij niets mee te maken heeft.
Olaf van Gerwen
Olaf van Gerwen
Olaf van Gerwen
Olaf van Gerwen

De superbowl barstte uit zijn voegen van de food ads. Popeyes introduceerde chicken wings, Reese’s voegde caramel toe aan een klassieker en Jif pindakaas brak een lans voor achtergebleven staken selderij. Maar daar is al genoeg over geschreven. Komt-ie…!

related partner content for mobile comes here

Sir Kensingtons- Obey Tongue

Een zombie die ‘Meh Morning Mix’ in een schaaltje giet. Een stem als een boomstammenversnipperaar die zegt ‘Food…’. Mijn interesse is gewekt. Het perspectief van de film schakelt naar binnensmonds: ‘Obey tongue’. Tong wil saus. Raarrrrr. Heel leuk raarrrrr.

Bureau: VML New York
Regie:  Jesse James McElroy @ Rover Content

Magnum - Find Your Summer

Wat doe je als typisch zomerproduct in de winter? Je maakt je eigen zomer. Een klein beetje zon verwarmt de ziel, ook in de winter. De film doet me denken aan de golf van prachtige, metaforische films die eind jaren negentig populair waren (shout out aan het toenmalige N=5!). Een charmante manier om buiten het seizoen shine te pakken.

Bureau: LOLA MullenLowe (Madrid)
Regie: Juan Cabral  @MJZ

 

KFC - Tower Burger

Daar waar productcommunicatie nog wel eens een tikje rationeel kan zijn (merk graag het eufemisme op) ontspringt deze campagne KFC de dans. Big burgers hebben big ads nodig. De Tower Burger past niet op het scherm. Simpel idee, complexe executie, ook prachtig toegepast in outdoor en social.

Bureau: Mother London
Regie: Martin Poole @ INK Creative

Quaker Oats - You’ve Got This

‘Turkey of the Week’ (en dat is dus slecht) volgens Campaign Magazine, maar anderen schieten vol. Quaker Oats vertelt een coming of age verhaal over een vader en zoon met de ontbijttafel als arena. De twee hebben de gewoonte om met hun schaaltjes te ‘proosten’, als belichaming van het merkthema ‘You Got This’. Houd dat vol, maak het groot en het wordt een brand asset.

Bureau: Uncommon Creative Studios
Regie: Charlotte Wells via MJ

McDonald’s - The Race to WcDonald’s

Een campagne in 30 landen die er uit ziet als een spelfout. Makers van animé-content gebruiken ‘WcDonald’s’ in hun films om auteursrechtelijke kwesties te vermijden. Veelvuldig gebruik heeft de bijnaam cultstatus opgeleverd. Wieden+Kennedy omarmt term in de grootste marketing-inspanning van McDonald’s dit jaar. Dapper, net zoals de geanimeerde food porn.

bureau: Wieden + Kennedy
production: Studios Pierrot

 

Olaf van Gerwen is food & drinks-specialist bij Chuck Studios.

Lees ook

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in