1. Good Boy Bob - Lab Rats
Ooit vonden we ‘raar’ het leukste wat er is in de reclame. En raar steekt soms de kop weer op, voornamelijk bij eigenwijze, rebelse merken. Koffiemerk Good Boy Bob is opgericht door een reclamemaker die reclame maakt voor z’n eigen merk en de film ook regisseert: een 360 model, zou je kunnen zeggen.
bureau: Erich & Kallman
CMO, CD en regie: Erich Joiner via Tool of North America
2. Magnum - The Stick
‘We willen zoiets als The Magnum Crack!’. Dat horen we regelmatig. Het moment dat de kraakverse chocola breekt, gepaard met het geluid, is een supersterk distinctive brand asset voor Magnum. En als je zo succesvol bent, dan zul je worden gekopieerd. Een vrouw betrapt haar liefde op het kopen van neppe Magnums en ontdekt zo de waarheid over haar relatie: fake!
bureau: LOLA Mullen Lowe
regie: Martin Werner via Proppa
3. Cadbury - Yours for 200 Years
De ontroerende commercial ‘Mom’s Birthday’ van Cadbury uit 2018 is Engels cultureel erfgoed geworden. Het merk viert haar 200e verjaardag met een remake, waarin de hoofdrolspelers door 200 jaar merkgeschiedenis razen. Deze film is het zuiverste bewijs dat iconische films weinig last hebben van wear-out, maar eerder profijt hebben van wear-in, puur door familiariteit.
bureau: VCCP, Girl&Bear
regie: Frederic Planchon via Academy Films
4. Liquid Death x Rebel Moon - Mandatory Beverage of the Motherworld
Rebel Moon is een Netflix-serie over een intergalactische oorlog. Liquid Death verkoopt ingeblikt water met een attitude. De twee merken hebben elkaar gevonden in deze film waarin het water wordt opgediend als het favoriete drankje van de bad guys na een lange dag moorden. De film is een parodie op klassieke Amerikaanse biercommercials en is waarschijnlijk de eerste commercial waarin iemand met de knie de neus van een ander verbrijzelt.
bureau: in house
regie: Eli Snyder
5. Notco - Not So Happy Animals
We hebben ons allemaal wel eens afgevraagd in welke wereld het leuk is om een vrolijk varkentje op een worst af te beelden. Notco maakt plant based-vleesvervangers, naar verluid erg smakelijk, maar vergeet van de activistische weeromstuit haar merk in de commercial to stoppen. Desondanks noemenswaardig, want de categorie kan wel een shot activisme gebruiken.
bureau: GUT
regie: Martin Jalfen and Mike Usandivaras via Primo Mexico
Lees ook
- Campagnes Top-5 food & drinks-campagnes over de grens
- Campagnes Top-5 food & drinks-campagnes in Cannes
- Campagnes De 5 lekkerste internationale food & drinks-campagnes van oktober
- Campagnes De 5 lekkerste internationale food & drinks-campagnes van augustus
- Campagnes De 5 lekkerste internationale food & drinks-campagnes van juli
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!