Overslaan en naar de inhoud gaan

ING brengt persbericht over creditcard uit in ‘spoken word’

Kaart met inkeping is herkenbaarder voor mensen met visuele beperking. Gesproken persbericht drukt die toegankelijkheid uit.
Still van een video met een voordracht van Elten Kiene voor museum Voorlinden
Still van een video met een voordracht van Elten Kiene voor museum Voorlinden
Still van een video met een voordracht van Elten Kiene voor museum Voorlinden
Still van een video met een voordracht van Elten Kiene voor museum Voorlinden

ING en Mastercard introduceren de Touch Card, een creditcard met een nieuwe, hoekige inkeping. Deze is bestemd voor klanten met een visuele beperking, die zo beter de verschillende kaarten kunnen onderscheiden; betaalpassen met een ronde inkeping, creditcards een hoekige. In Nederland is ING de eerste bank die dit aanbiedt, Mastercard wil de hoekige inkeping wereldwijd tot standaard maken.

related partner content for mobile comes here

Niet alleen het gestanste rechthoekje is nieuw, ING heeft als pr-actie ook voor een ander unicum gezorgd.  Het heeft zijn persbericht namelijk aangepast aan mensen met een visuele beperking en die niet alleen in een geschreven versie uitgebracht, maar ook in spoken word.

Deze literaire voordrachtsvorm ontstond in de jaren ’70 en kwam vooral weer onder de aandacht tijdens de inauguratie van de Amerikaanse president Joe Biden in 2022 toen Amanda Gorman het gedicht The Hill We Climb in spoken word voordroeg.

Voor de persbericht-versie over de creditkaart is het de spoken word-artiest Elten Kiene die de tekst voordraagt. Kiene is medeoprichter van het platform Woorden Worden Zinnen en maakte deel uit van hiphopcollectief Brandwerk. Hij vertelde eerder verhalen voor mensen met een visuele beperking.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in