Netflix – Little Italy Takeover // Bureau: Invisible North
Dit is wel weer een fijn staaltje eventmarketing van Netflix. Ter promotie van Martin Scorcese’s gangsterepos The Irishman pakte de streamingdienst uit met een publiek themafeest, waarbij de New Yorkse wijk Little Italy een jaren 70 make-over kreeg. Duizenden mensen stonden in de rij voor gratis eten, kregen een knipbeurt bij een barbier, maakten een ritje in een vintage Cadillac of lazen de speciale krant vol ‘nieuwtjes’ uit 1975.
Dagoma – Operation Toy Rescue // Bureau: BETC Paris
3D-specialist Dagoma Operation is zo’n bedrijf dat purpose marketing serieus neemt. Geen mooie praatjes, maar doen. Een jaar geleden bestreden Dagoma-techneuten illegaal wapenbezit, nu is het de beurt aan plasticvervuiling. In aanloop naar de feestdagen ontwikkelden ze gratis blauwdrukken, zodat mensen kapotte onderdelen van populaire speeltjes makkelijk zelf konden (laten) printen. Zo werd het repareren van kapot een stuk makkelijker en toonde Dagoma de mogelijkheden van 3D-printen.
The Massachusetts State Lottery – 1 Billion Dollars // Bureau: Connelly Partners
The Massachusetts State Lottery investeerde in 2019 meer dan 1 miljard dollar in lokale projecten. Om te benadrukken hoeveel geld dat is, liet de organisatie net voor Kerst zien hoe 1 miljard er fysiek uitziet. In hartje Boston werd met pallets vol (nep)dollars een immens bouwwerk neergezet in de vorm van de staat Massachusetts. De geldberg kreeg de hoofdrol in een on- en offline campagne en werd in no time een selfie-hotspot.
BrandActivation.com, een blog van BrandBase, selecteert elke maand drie inspirerende brand activation-cases voor Adformatie. Begin 2020 wordt het allerbeste werk van het jaar gekozen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!