Netflix – Stranger Things IJssalon
Bureau: 22squared
Om Stranger Things-fans op te warmen voor het derde seizoen sloot Netflix een ijskoud pact met ijsketen Baskin-Robbins. In het Californische Burbank toverden ze het filiaal om tot de iconische Stranger Things-salon 'Scoops Ahoy'. Het is net alsof je de jaren tachtig binnenwandelt; van het personeelskleding tot ijsjes en decorstukken. Er is slechts één opvallend verschil: de pop-up-versie heeft een selfiewall en verkoopt merchandise. En da’s marketingtechnisch natuurlijk heel handig.
Nike – Graffiti Stores
Bureau: AKQA
Deze Nike-activatie in Brazilië heeft alles wat live communicatie zo spannend en effectief maakt. Het sportmerk vroeg kunstenaars van het street art-collectief InstaGraffiti om aan de voeten van bekende graffiti-karakters in Sao Paulo nieuwe Air Max-sneakers te spuiten. Fans die de schoenen als eerste wilden hebben, moesten de murals bezoeken om vervolgens via geo locatie een code op Nike.com in te vullen. De actie zorgde voor een enorme (social)mediabuzz en de online verkopen gingen door het dak.
Charité – Printed by Parkinson's
Bureaus: Innocean Worldwide Berlin/MediaMonks
Voor mensen met Parkinson zijn veel dagelijkse dingen onmogelijk. Dat maakt deze activatie van de Duitse ziekenhuisketen Charité op een ontroerende manier zichtbaar. Zes patiënten kozen een voorwerp dat ze door hun ziekte nog nauwelijks kunnen gebruiken. Vervolgens werden hun kinetische en neurologische gegevens gebruikt om een 3D-printer te ‘infecteren’ met Parkinson. De printer bracht de vervormde objecten in brons tot leven, waarna ze werden geëxposeerd en geveild.
BrandActivation.com, een blog van BrandBase, selecteert elke maand drie inspirerende brand activation-cases voor Adformatie. In januari wordt het allerbeste werk van het jaar gekozen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!