Begin januari vroegen we Adformatie-lezers te bepalen wat de allerbeste merkactivatie van 2018 was. Met bijna de helft van alle stemmen is de winnaar:
The North Face – The Pinnacle Project
Bureau: First Day of Spring
En dan de top 3 van januari:
Volkwagen – Annie. The Beetle.
Bureau: Third Story Films
Een auto is meer dan blik op wielen. Dat gevoel pakt Volkswagen perfect op met het verhaal van Kathleen Brooks. In 1966 kocht ze een Kever, die ze Annie noemde. Sinds die tijd zijn de twee onafscheidelijk en nog steeds tuffen ze overal naartoe. Toen ze bij Volkswagen van dit verhaal hoorden, ontstond het idee om de tot op de wieldop versleten Annie te restaureren. Elf maanden ging de Kever naar de werkplaats en de hele make-over werd gevangen in een ontroerend stukje storytelling over liefde en (vooral) het leven.
Visit Sweden – The Edible Country
Bureau: Prime Weber Shandwick
Denk je Zweden, dan denk je bossen en meren. Frisse lucht en ruimte om te ademen. Een perfecte bestemming voor mensen die houden van actief en gezond buitenleven dus. Toeristisch bureau Visit Sweden zet dit sterk aan in een creatieve handshake met het restaurantplatform Bookatable.com. Vier Zweedse Michelin-chefs ontwikkelden een menu waarvan alle ingrediënten in de natuur te vinden zijn en Visit Sweden plaatste op zeven waanzinnige buitenplekken tafels met een complete keuken die je kunt reserveren via Bookatable.
KLM – Take-off Tips
Bureau: DDB Unlimited
KLM heeft iets bedacht om het wachten op vliegvelden minder saai te maken. Op de luchthavens van Amsterdam, Oslo en Rio de Janeiro lieten ze ‘Take-off’-bars bouwen, waar mensen digitaal tips kunnen uitwisselen met wachtende reizigers op het vliegveld in de stad waar ze naartoe vliegen. Om de ervaring extra persoonlijk te maken, zijn de interactieve installaties voorzien van driedimensionale hologramtechnologie. Doordat je je gesprekpartner voor je ziet, ontstaat het gevoel van een echte ontmoeting en daarmee wordt ervaringen uitwisselen een stuk leuker.
Ook ik zeg: Bedankt Volkswagen.