De nieuwe campagne van Mora draait om 'snacks in een deftig jasje'

We zien nog altijd Cora van Mora op tv, maar ook 'snack-creators' op TikTok. 

Mora wil niet meer alleen op televisie aanwezig zijn.

Snackmerk Mora zet in zijn nieuwste campagne in op 'het verhogen van snackplezier'. De feestdagen vormen het decor van de campagne, die draait om een luxe viergangen-snackmenu. De campagne is ontwikkeld door Alfred, al jarenlang het vaste reclamebureau van Mora. 

Hoewel televisie voor Mora (moederbedrijf: Van Geloven) nog altijd een belangrijk medium is, merkt het merk dat het steeds lastiger wordt om daar jongere generaties te bereiken, zegt marketingdirecteur Marieke van Balen. 'En op kanalen waar zij zich wel begeven, leggen 'reclamische boodschappen' het vaak af tegen andere vormen van content. Dat vraagt om een aanpak die meer vertrekt vanuit de interesses van jongeren. De uitdaging is om met uiteenlopende uitingen voor verschillende kanalen toch een eenduidig merkgevoel uit te dragen.'

Snack-community

Het is de reden dat Mora evengoed op de oldskool-beeldbuis te zien is, maar ook met een uitgebreide campagne op 'de socials'. Paul van Kuilenburg van bureau Alfred: 'Snacken is een feestje, een moment waarop we de teugels even kunnen laten vieren. Dat geldt voor Mora, maar ook de concurrerende snackmerken. Om ons te onderscheiden gaan we met Mora op zoek naar manieren om dat plezier naar een hoger niveau te tillen. Dat resoneert goed over de gehele linie van de snack-community.'

In de tv-commercial is het de vertrouwde Cora (van Mora) die de kijkers toespreekt. Wie goed kijkt, ziet dat er wordt gecommuniceerd vanuit het zogeheten Mora Snacklab: een testcenter waar Mora samen met snackliefhebbers onderzoek doet naar manieren om het snacken 'nog leuker te maken'. 'Te beginnen tijdens de feestdagen', aldus Mora. 

Deftig jasje

In een testruimte zien we gasten die zich ongemakkelijk voelen met de formele stijfheid van het kerstdiner. De oplossing: een luxe viergangen-snackmenu, dat bekende snacks letterlijk en figuurlijk in een deftig jasje steekt. Het snackmenu is ontwikkeld in samenwerking met bekende influencers uit de snack-community, zoals Manon van Happen, Roxanne Kwant en Rick Dietz. 

Aldwin van Pareren van OnSocial, de social-unit van Alfred, licht toe: 'Snackfans zoeken content die aansluit bij hun interesses. Daarom hebben we receptvideo's laten maken door snack-creators. Het maakt de campagne een toonbeeld van de samensmelting van twee werelden. Of je nu binnenkomt via experiental content op TikTok of via de tv-commercial met Cora; het telt allemaal op tot hetzelfde merkgevoel.'

Beide uitingen zijn hieronder te zien.

@mora_nederland Ons Snack Menu bevat de meest culinaire gerechten 👩🏼‍🍳 Voor welke gerecht kunnen we jou ’s nachts wakker maken? 😏 #Mora #Snackmenu #Kerst @thibo.jb @marcospadaro__ @jilliancamarajordan @roxannekwant @hoevetterdebetter @veerle.hofkens @florissaelman @schaftzonderspijt ♬ origineel geluid  - Mora_Nederland

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie