Overslaan en naar de inhoud gaan

Geheel kerstvrije Top-5 food & drinks-campagnes van over de grens

Olaf van Gerwen deelt maandelijks het opmerkelijkste werk in food & drinks uit het buitenland waar hij doorgaans niets mee te maken heeft.
Olaf van Gerwen
Olaf van Gerwen
Olaf van Gerwen
Olaf van Gerwen

Deze maand staat de vakpers logischerwijs bol van de kerst-uitingen. Maar er wordt ook heus nog wel kerstvrij werk gemaakt. Hierbij een top 5 food & drinks campagnes met zonder stol, boom of lichtjes.

related partner content for mobile comes here

1. Tesco’s iconen

Eenvoudige en iconische buitenreclame. Het duurde beschamend lang voordat ik doorhad dat er een raadseltje verstopt zat in de uitingen. Opmerkelijk genoeg communiceren de advertenties nauwelijks: ze dienen puur als een reminder dat Tesco bestaat en lekkere groenten verkoopt. Die eenvoud is de oerkracht van deze campagne.

bureau: BBH London
fotografie: Will Cooper

2. Barilla Al Bronzo

Fare La Scarpetta betekent letterlijk 'een schoentje doen', verwijzend naar het genot van de overgebleven saus van je bord schrapen met een stukje brood. Barilla’s pasta Al Bronzo heeft een ruwe textuur met bovengemiddelde capaciteit tot sausbehoud. Mooi werk met een productwaarheid in de kern. Het maakt het merk zo Italiaans als het maar kan zijn.

bureau: LePub
regie: Alex Feil via Brw Filmland s.r.l.

3. 2024 M&Ms RedOne cinema

Het was een geniale zet om van M&M's karaktertjes te maken. Het merk werkt samen met Amazon MGM Studios om de film ‘Red One te promoten. De rode M&M, die natuurlijk Red heet, ziet zichzelf als voor de hand liggende hoofdrolspeler in een film met die naam. Hij voelt zich duidelijk gepasseerd en greenscreent zichzelf er alsnog in.

bureau: T&Pm
regie: Kirk Kelley via House Special

4. DeLeón - Bold Spirits Rise

Deleón Tequila brengt een film over zelfexpressie. Het losdraaien van de dop ontspint een wereld van hypnotiserende dansbeelden. Prachtig werk wat, zonder enige context, niet veel meer is dan dat. Met context vanuit het merk (At Deleón, we believe in creating the space to transform the ordinary into the etc etc) is dat nog steeds zo. Maar wel prachtig.

bureau: Translation
regie: Ben Strebel via Biscuit Filmworks

5. Katz Delicatessen

Katz's Delicatessen is wereldberoemd in New York. Bijna net zo beroemd als Nicolas Heller, beter bekend als New York Nico (worth a follow op the gram!). In samenwerking met M ss ng P eces creëerde Heller een 80 seconden lange spot, waarin Dave (Instagrams @OldJewishMen) en zijn denkbeeldige broer het gemis van een klassieke pastrami bespreken. Katz’s nieuwe verzendservice biedt de oplossing.

bureau: M ss ng P eces
regie: Nicolas Heller

Nou vooruit, een paar korte gedachten over de kerstfilms uit de UK.

De Mooiste Eten Award gaat wederom naar Marks & Spencer. Als je je door het hysterische gekrijs van Dawn French worstelt kom je uiteindelijk in een oceaan van fantastisch uitziend eten, zoals halloumi met bacon en siroop.

De award voor beste campagnestrategie en cast gaat naar Waitrose’s Sweet Suspicion. De whodunnit over een gestolen ‘chilled dessert’ met heerlijke groep acteurs en comedians kijkt zo lekker weg als een Red Velvet Bauble Dessert smaakt.

De Verbrande Kalkoen gaat naar Morrisons. Hulde voor het hergebruik van de zingende ovenwanten, maar de musical toont vooral heel veel, heel slecht gestyled en amateuristisch belicht eten.

Olaf van Gerwen is food- & drinks-specialist bij Chuck Studios.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in