Distance – Outlaw Runners
Bureau: BETC Paris
Wanneer Parijs de snelheidslimiet naar 30 km/u verlaagt, zorgt dat voor nogal wat opwinding. Sportmerk Distance beweegt mee op de maatschappelijke golven met een originele outdoor-activatie waarin het atleten uitdaagt om zo hard te lopen dat de snelheidscamera’s gaan flitsen. Distance gebruikte de zwart-wit-flitsbeelden voor een ijzersterke campagne op social, op straat en in de eigen winkels.
Chevrolet - Lost Roads
Bureau: Commonwealth/McCann
Ruim 50 jaar waren guerrillagroepen de baas in de Colombiaanse regio Caquetá. Ook na de vrede bleef het sprookjesachtige gebied een mysterie. In de op Discovery Channel uitgezonden documentaire Lost Roads gaat Chevrolet (in lijn met de ‘find new roads’ purpose van het merk) met four-wheel drives op reis door Caquetá, begeleid door voormalige guerrilla’s die als gids een dimensie toevoegen aan het toch al indrukwekkende verhaal.
Corona - Plastic Fishing Tournament
Bureau: We Believers
Mexicaanse vissers vangen tijdens hun werk meer plastic dan vis. Dat tragische gegeven inspireerde biermerk Corona – dat zich al jaren inzet tegen plasticvervuiling – tot een Plastic Fishing Tournament. 60 lokale vissers haalden gedurende vier uur zo veel mogelijk plastic uit de Golf van Mexico in ruil voor geldprijzen. De totale vangst: bijna 3000 kilo plus – nog belangrijker – wereldwijde aandacht voor deze stille ramp.
BrandActivation.com, een blog van BrandBase, selecteert elke maand drie inspirerende brand activation-cases voor Adformatie.
Lees ook:
- Dit zijn de beste brandactivations van juli 2021
- Dit zijn de beste brandactivations van juni 2021
- Dit zijn de beste brandactivations van mei 2021
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!