Visit Faroe – Gesloten voor Onderhoud
Bureau: eigen beheer
Visit Faroe strikes again. Het toeristisch bureau van de archipel ritst in Cannes al jaren de Lions aan elkaar met onorthodoxe campagnes. In deze nieuwe activatie sluiten de Faeröer een heel weekend voor toeristen, behalve voor vrijwilligers die in ruil voor eten en overnachting willen meehelpen met het opknappen van trekpleisters. De reacties waren overweldigend en in no time meldden duizenden mensen van over de hele wereld zich aan. Dat gaat de Faeröer naast veel positieve publiciteit een schat aan nieuwe ambassadeurs opleveren.
Güd – Rescue Dogs
Bureau: J.Walter Thompson Brasil
Is het chihuahua of chiwawa? Het spellen van de namen van hondenrassen gaat nogal eens verkeerd. Ook op Google. Hondenvoerfabrikant Güd speelt daar slim op in met deze doing-good-activatie om pups in Braziliaanse asiels een thuis te geven. Eerst zochten ze met Google uit welke spellingsmissers mensen vaak maken. Vervolgens vernoemden ze te adopteren puppy’s naar de verkeerd gespelde namen van rassen. Shnawzer bijvoorbeeld. De volgende keer dat iemand op Google ‘shnawzer’ intypt, wordt hij via een advertentie naar een projectpagina geleid met een foto van een pup met de aanbeveling om die in huis te nemen.
The Trivial Pursuit Hotel
Bureau: Leo Burnett Moscow
In de buurt van Moskou komt een van bekendste bordspellen ter wereld tot leven. Het Trivial Pursuit Hotel is een luxe cottage met een sauna, open haard en haute cuisine-keuken. Maar wat het hotel bijzonder maakt, is dat je tijdens je verblijf alles betaalt met juiste antwoorden op Trivial Pursuit-vragen. De kennistest begint al bij het boeken van de kamer en duurt tot en met het uitchecken. Alleen voor échte fans.
BrandActivation.com, een blog van BrandBase, selecteert elke maand drie inspirerende brand activation-cases voor Adformatie. Elke januari wordt het allerbeste werk van het jaar gekozen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!