Drogisterijketen Etos lanceert een fysieke klantervaring in een drietal winkels. Klanten kunnen in die winkels een Virtual Reality-bril (VR-bril) opzetten om door een virtuele Etos-medewerker begeleid te worden bij het vinden van leuke cadeaus voor de feestdagen. Minstens zo belangrijk zijn tips om jezelf in deze drukke periode niet voorbij te lopen, stelt Etos.
Etos-medewerker krijgt virtuele versie
De VR-activatie is bedacht en ontwikkeld door het Nederlandse bureau Gospooky, dat ook verantwoordelijk is voor de socialcampagne van Etos. Zo zijn op sociale media de afgelopen tijd teasers geplaatst voor de VR-activatie en verschijnen er in december twee video's per week van influencers om aandacht te blijven vragen voor de VR-ervaring.
De campagne bevat wat opvallende elementen. Zo is de virtuele Etos-medewerker in de VR-ervaring geen fictief personage, maar een digitale versie van Etos-medewerkster Jeanet Rook. Zij plaatst al langer persoonlijke video's op internet en is daar inmiddels aardig bekend door geworden, stelt Gospooky. In deze activatie mag zij de klant met de VR-bril op de neus tips geven hoe je in de drukke decembermaand ook goed voor jezelf zorgt, om te voorkomen dat je straks uitgeblust aan het derde (of alweer vierde?) kerstdiner zit.
De VR-experience was eerder te proberen in Etos-winkels in Amsterdam, Rosmalen en Nieuwegein - Etos rouleert. Hieronder één van de TikTok-video's van influencers in het kader van de activatie.
@akaluuk Ik ging van gestresst naar zen in 30 seconde ik ga stuk 😭😭 thx @etos🎄🎁💝 ad #mooivanetos ♬ original sound - AkaLuuk
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!