Overslaan en naar de inhoud gaan

Bob neemt nieuwe afslag met publiekscampagne 'Top, jij blijft Bob'

De campagne loopt al sinds 2001. Roorda tekende wederom voor concept en creatie.
bob
Bob krijgt een biertje aangereikt.
bob
Bob krijgt een biertje aangereikt.

Vandaag lanceert het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (IenW) de vernieuwde Bob-publiekscampagne 'Top, jij blijft Bob'. De campagne is ontwikkeld door reclamebureau Roorda, dat al jarenlang met Bob samenwerkt. 

related partner content for mobile comes here

Met de langlopende Bob-campagne ('bewust onbeschonken bestuurder') probeert de overheid sinds 2001 het aantal verkeersongelukken vanwege alcoholgebruik te verminderen. De overheid en Roorda mochten met de campagne in de loop der jaren veel prijzen ontvangen, waaronder een SAN Consistent Accent in 2020.

Marije Slagboom, campagnemanager bij IenW: 'Alcoholgebruik is de reden van 12 tot 23% van de verkeersongevallen en -slachtoffers in Nederland. Jaarlijks gaat het om 82 tot 157 mensenlevens. Het is daarom hoog tijd om de campagne een nieuwe boost te geven en Bob onder de aandacht te brengen met een nieuwe strategie.'

Bob in het zonnetje

In de campagne neemt Bob een nieuwe afslag. Waar eerdere campagnes draaiden om het maken en uitspreken van de Bob-afspraak, is de boodschap nu vooral om vol te houden. Daarom zien we Bob voor het eerst met een biertje (!) in de hand, dat ergens geparkeerd wordt om toch Bob te blijven. Joeri Jansen van Roorda: 'In de campagne zetten we alle Bob's in het zonnetje die ondanks aangereikte rondjes zich toch aan hun afspraak houden. Die standvastige Bob's zijn helemaal top!'

Ook zijn de welbekende gele Bob-letters vervangen door 'Top'. 'Het logo is inmiddels zo wijdverbreid bekend, dat zelfs wanneer we de tekst veranderen, iedereen nog steeds het Bob-logo zal herkennen', meent Jansen. 

De campagne (productie: HolyFools) wordt uitgerold in twee tv-commercials, twee radiospots, online video, outdoor en in de bioscoop. 

Credits:
Ministerie van IenW:
Marije Slagboom (Min. IenW)
Karin van de Meeberg (Min. IenW)
Anouk Wouters (DPC)
Esmee Oudman (DPC)
Bureau: Roorda Reclamebureau (i.s.m. Tabula rasa)
Creatie: Joeri Jansen, Eva Koffeman, Willemijn Besteman
Designer: Jorn Slotboom
Strategie: Liz Bosman, Christine Swankhuisen
Account: Tessel van der Zwet, Hans Bauman
Media: Initiative Media
Agency producer: Marcel Ossendrijver
Productie maatschappij: HolyFools
Regisseur: Jelle de Jonge
Producer: Frank de Kok
Production manager: Jan Sencur
DOP: Floris van der Lee
 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in