Bison, onderdeel van Bolton Adhesives, het bedrijf achter ook merken als, UHU en Griffon, heeft na een pitch gekozen voor Fightclub. Het Bredase bureau, voorheen bekend als TCC, The Communication Company, is inmiddels begonnen met de ontwikkeling van een geïntegreerde on- en offline campagne die later dit jaar internationaal uitgerold gaat worden.
Ronny Poppelaars, corporate marketing manager DIY bij Bolton Adhesives zegt over de keuze voor Fightclub: ‘We waren onder de indruk van de integratie van strategie, creatie en digital marketing bij Fightclub. Cees Faes, managing partner van Fightclub zegt trots over de gewonnen pitch: ‘Het is natuurlijk altijd cool als een organisatie als Bolton Adhesives voor je kiest maar voor mij is het ook een bevestiging dat de weg die we zijn ingeslagen van TCC naar Fightclub goed aansluit bij wat de markt nu nodig heeft.
Na 30 jaar TCC naar Fightclub
Afgelopen februari zijn drie werkmaatschappijen: Reclamebureau TCC, online marketing bureau The Fightclub en development tak The Red Corner samengebracht tot enkel Fightclub. Dit full-service bureau werkt vanuit één entiteit, één team en één P&L.
Faes vertelt over de keuze voor de integratie: ‘Het zou natuurlijk het meest voor de hand gelegen hebben om alles te noemen naar het oudste en bekendste label: The Communication Company. Maar we wilden laten zien dat we een compleet andere kant op gaan en daarom is deze rigoureuze beslissing gemaakt. We hebben nu één bedrijf, waarbinnen het niet meer uitmaakt of het budget van de klant nou naar een TVC of een nieuwe website gaat. We maken nu wat het beste is voor de klant en het merk.
Voordat de integratie van de drie organisaties plaatsvond won Fightclub in december 2019 de titel: Beste Digital Agency van Nederland.
Over Bolton Adhesives
Bolton Adhesives vertegenwoordigt de lijmdivisie van de Italiaanse Bolton Group en voert vier merken: Bison, UHU, Griffon en Air Max. De organisatie is een specialist op het gebied van het lijmen of kitten van papier en karton, leer, stof en hout of het verbinden van metaal en plastic. Het bedrijf richt zich zowel op het supermarkt- en kantoorboekhandelkanaal, als op de doe-het-zelf markt en de professionele markt.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!