Overslaan en naar de inhoud gaan

Tena stuurt influencers seksspeeltjes, glijmiddel en lingerie

Nieuwe commercial, ‘Ageless’ moet seks en incontinentie bespreekbaar maken
Tena - Ageless
Tena - Ageless
Tena - Ageless
Tena - Ageless

Tena, het merk voor incontinentiematerialen, lanceert de commercial, ‘Ageless’. De commercial is onderdeel van de campagne ‘I will be me’, waarmee Tena  het taboe van ouder worden, seksualiteit en incontinentie bespreekbaar zegt te willen maken. De campagne moet het positieve vrouwelijke zelfbeeld versterken ondanks de fysieke gevolgen van ouder worden. De commercial, ontwikkeld door AMV BBDO, vertelt dat vrouwenlichamen veranderen, maar vrouwen dat zelf niet hoeven. Dat gaat uiteraard over urineverlies. Tena: ‘Te veel? Het gaat niet over jou!’.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Tena:

Ontluikende seksualiteit en incontinentie

De boodschap dat 'het' niet over jou gaat, wordt in de ‘Ageless’-commercial uitgesproken door vrouwen van boven de vijftig die openhartig zijn over hun nog steeds ontluikende seksualiteit, intimiteit en het effect van incontinentie op hun leven.

Zij hebben het script van de Tena-commercial zelfs zelf geschreven. Zonder gêne vertellen ze hun eigen ervaringen van het ouder worden en de gevolgen die dat heeft op hun leven. Tena zegt bewust voor deze vrouwen te hebben gekozen vanwege hun openheid over hun gevoel en de durf dit ook uit te spreken. 

De campagne is maandag gelanceerd in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Duitsland en zal onder meer te zien zijn op tv en in bioscopen. Verder komt het thema aan de orde in in enkele podcasts.

Tena - Ageless
Tena - Ageless

Seksspeeltjes

Naast de campagne start Tena een samenwerking met seksspeeltjesmerk Je Joue. Influencers wordt een intiem apparaat gestuurd dat volgens Tena ‘de bekkenbodem stimuleert en daardoor een bepaald gevoel van genot opwekt’. Waarom? ‘Ouder worden hoeft niet van invloed te zijn op de gezondheid en het ervaren van seksueel genot. Naast het seksspeeltje stuurt Tena glijmiddel en Tena lingerie mee.

Consumer insights

De ‘I will be me’-campagne is gebaseerd op een onderzoek dat wereldwijd liet uitvoeren. Meer dan duizend vrouwen werd gevraagd naar de effecten van ouder worden. Hieruit bleek onder andere dat 44 procent van de vrouwen onder de 35 verwacht dat blaasproblemen op latere leeftijd een negatief effect zullen hebben op het seksleven. Slechts 10 procent van de vrouwen boven de 50 geeft aan dat dit uiteindelijk echt zo is.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in