Overslaan en naar de inhoud gaan

Vivera vraagt met enorme opblaaskoe aandacht voor Nationale Week Zonder Vlees

Plantaardig vleesproducent wil mensen kennis laten maken met vleesvervangers
Foodtruck en opblaasbare koe voor ingang Hoog Catharijne/ Utrecht CS.
Foodtruck en opblaasbare koe voor ingang Hoog Catharijne/ Utrecht CS.
Foodtruck en opblaasbare koe voor ingang Hoog Catharijne/ Utrecht CS.
Foodtruck en opblaasbare koe voor ingang Hoog Catharijne/ Utrecht CS.

Vivera, de producent van vleesvervangers, vroeg deze week met een campagne op Utrecht CS aandacht voor de Nationale Week Zonder Vlees van volgende week.

related partner content for mobile comes here

Voor de ingang van Hoog Catharijne stonden vijf dagen lang een foodtruck en een opblaasbare koe. Met de koe benadrukte Vivera dat de CO2-uitstoot van koeien een van de grootste oorzaken is van klimaatverandering. Op de plek waar dagelijks circa 150.000 mensen passeren, informeerde Vivera voorbijgangers over minder vlees te eten en liet ze vleesvervangende producten. 

Kennismaking met vleesvervangers

Geïnteresseerden konden bij Utrecht CS informatie ontvangen over de positieve effecten van minder vlees eten. Daarnaast heeft Vivera mensen laten kennismaken met hun producten om ze de smaak te laten ervaren. Vivera wil consumenten motiveren om minder vlees te eten en aangeven dat het consumeren van vleesvervangers een positief effect heeft op de wereld en de eigen gezondheid. 

Oplaaskoe als mascotte
Oplaaskoe als mascotte Vivera

Aanloop naar ‘Nationale Week Zonder Vlees’

De Nationale Week Zonder Vlees volgende week heeft als doel om Nederland bewust te maken van de positieve gevolgen van minder vlees eten en te laten zien hoe gemakkelijk dit kan zijn.

Meer dan 60 partijen, waaronder landelijke supermarktketens, producenten van plantaardige voeding, restaurantketens en cateraars doen mee aan het initiatief om meer bekendheid te geven aan vleesloos eten.  

Toename verkopen vegetarische en plantaardige producten

In 2019 groeide volgens marktonderzoekbureau IRI de verkoop van vleesvervangers in Nederlandse supermarkten met 81% . Veel landelijke supermarktketens doen mee door vegetarisch en plantaardig vlees te promoten en extra aandacht te geven aan vleesvervangers.

Vivera verwacht circa 1 miljoen extra consumentenverpakkingen te verkopen in deze actieweek en de fabriek in Holten draait dag en nacht om aan de verwachte vraag te kunnen voldoen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in