2008 is toch echt wel een "2.0 jaar" geworden.
Nog één nacht slapen en dan weten we als het goed is of Obama de nieuwe president van de VS wordt. Wanneer Obama het land gaat leiden dan staat voor mij een ding als een paal boven water, in de wereld zal Change hét thema van 2009 worden.
Soms krijgt een advertentie van een bedrijf door de actualiteit opeens een andere lading. Gisteren verschenen in de media berichten dat de Nederlandse Bank uit bezorgdheid over de liquiditeitspositie van Fortis de Rabobank om steun had verzocht. Dat bericht, wordt met klem ontkend door Fortis.
De column van Stephan Fellinger in nummer 11 van het Tijdschrift voor Marketing gaat over localisatie:
NRC Next heeft serieuze problemen met de distributie van haar krant. Als abonnee en daarmee ook sponsor van de krant, kan ik er over meepraten. Afgelopen tijd ontbrak maar liefst 5 x de krant op mijn deurmat. Omdat service geld kost, heeft NRC Next er voor gekozen niet bezorgde kranten ook niet na te bezorgen.
Ok dit is een marketingblog en dit artikel gaat over wielrennen. Het gaat over de wielrenners in de Tour die 3 maanden van te voren moeten aangeven waar ze (op dagdeel) nauwkeurig zijn, zodat de dopingpolitie ieder moment kan binnenvallen. Het gaat indirect over Raborenner Rasmussen en daarmee ook een beetje over marketing.
Daar gaat de voordeurbel. Twee keurige heren staan voor mijn neus en legitimeren zich netjes. Of ik even tijd heb. Als ervaren Jehovah's getuigen komen zij het "energie evangelie" verkondigen. Ze vertellen me over een subsidie die energiebedrijven behoren te geven. Ze vertellen me dat ik niet bij mijn huidige leverancier (Eneco) moet zijn, want die is gewoon te duur. Nuon is goedkoper en geeft mij de subsidie waar ik eigenlijk recht op heb (?). Maar......ik moet wel direct beslissen en hier even tekenen.
Afgelopen week trof ik twee artikelen over weblogs aan in NRC Next en Adformatie, waar mijn wenkbrauwen van gingen fronsen. Artikelen waarbij de auteurs wat kort door de bocht schreven over weblogs.
Eindelijk hebben we onze Nederlandse Knut. Nadat ijsbeer Knut vanuit Duitsland de wereld veroverde, kunnen wij ons gaan opmaken voor de hype rondom onze eigen "King Kong" Bokito.
Terwijl